چگونه می توان با استفاده از تبلیغات سود کرد ؟ چگونه بازدهی تبلیغات را بالا ببریم ؟

در این مقاله قصد داریم برای کاربران سایت پیک مانی در مورد تبلیغات آنلاین صحبت کنیم.

ما می خواهیم بدانیم چگونه است که یک نفر یک میلیون تومان برای تبلیغ هزینه می کند و در یک بازه زمانی حدود یک، دو یا سه ماه بازگشت سرمایه ایی در حدود پنج میلیون تومان دارد، این یعنی 40 درصد سود کرده است

اما ممکن است یک فرد بیاید و یک میلیون تبلیغ کند و برای او به مبلغ 500 هزار تومان بازگشت سرمایه داشته باشد یعنی 50 درصد ضرر کرده است، افرادی که سراغ تبلیغ نمی روند به این دلیل است که می ترسند سرمایه شان برود و بازگشتی نداشته باشد.

ما در شبکه های اجتماعی ، تلگرام، اینستاگرام وبسایت و یوتیوب تست های زیادی انجام دادیم

در یک مدت به نتیجه ایی رسیده ایم که که تبلیغات یک روال خاص و درستی دارد که اگر بتوانیم این روال ها را به درستی و به صورت کامل انجام دهیم می توانیم بازدهی بسیار خوبی را از این تبلیغات به دست آوریم.

تبلیغات درست رشد کسب و کار شما را تسریع می کنند و روند رشد کسب و کار شما را صعودی می کنند و این رشد صعودی را سریع تر می کنند.

به طور کلی ما می توانیم افراد را به 3 روش جذب کنیم:

در روش اول می توانیم به صورت طبیعی سایت را سئو کنیم یا با تولید محتوا در اینستاگرام، یوتیوب و … افراد را به صورت رایگان وارد سایت و مجموعه خود کنیم که این کار مدتی طول می کشد.

راه حل دوم به این صورت است که تبلیغات دهان به دهان انجام دهیم و افراد را جذب کنیم، موثرترین روش جذب نیز همین تبلیغ دهان به دهان است 

به عنوان مثال زمانی که یک نفر محصول شما را خریداری می کند، محصول شما را به شخص دیگری معرفی کند تا آن را خریداری نماید البته ما باید بازاریابی ویروسی را انجام دهیم تا این چرخه و روند صعودی ادامه پیدا کند.

راه حل سوم این است که یک سناریو برای تبلیغ نویسی داشته باشیم و بازاریابی محتوایی را داشته باشیم، فعلا به این بخش کاری نداریم.

شما باید این اصول را در تبلیغ نویسی خود داشته باشید، شما باید برای تبلیغ نویسی خود دلیل داشته باشید که چرا یک شخص باید در این دنیای پر از تبلیغات و رسانه های مختلف به تبلیغات شما توجه کند، شما باید در تبلیغات خود یک پیشنهاد ویژه را ارائه دهید.

مرحله ی بعدی شما باید ادعای خود را از تبلیغات بیان کنید.

بازدهی تبلیغات را بالا ببریم

 

به عنوان مثال اگر شما بهترین محصولات را دارید، اگر بهترین آموزش برنامه نویسی را دارید، اگر بهترین خدمات را ارائه می دهید، باید ادعای خود را به طرف مقابل بگویید، اینجا شما یک ادعا دارید، ادعای قیمت مناسب در برابر کیفیت بالای محصول، ارائه بهترین خدمات و پشتیبانی و … .

باید این ادعا را ثابت کنید فرد را دعوت مجموعه های مختلف همانند اینستاگرام و … خود کنید تا فایل هایتان را دانلود و مشاهده کنند، به این ترتیب شما توانسته اید ادعای خود را ثابت کنید.

این یک جرقه ی اولیه است تا نسبت به کسب و کار شما اعتماد سازی شود و اگر این روند را در پیش بگیرید دلیلی است تا به تبلیغات ما توجه کنند و به صورت صدرصد علاقه مندان جذب می شوند.

البته جذب افراد به کیفیت تبلیغ و همچنین سناریوی تبلیغ نیز بستگی دارد، داشتن سناریو خوب برای تبلیغ در بیزنس های مختلف می تواند یک تبلیغ خوب را راه اندازی و به کسب و کارتان رونق خوبی ببخشد.

حال که متوجه شدیم تبلیغات چه بازدهی ای دارد ، میخواهیم در ادامه ی مقاله به شما روش بالا بردن بازدهی تبلیغات را بگوییم

توصیه‌های تبلیغاتی برای کسب‌وکار های کوچک و بزرگ

تبلیغات برای کسب و کار های کوچک

 

زمانی که شما در یک کسب‌وکار کوچک با یک بودجه محدود کار می‌کنید , واقعا ً ممکن نیست که برای یک کمپین بازاریابی ایمیلی ارسال کنید .

می دانم که نا امید کننده است  که بودجه شما نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما چقدر می‌تواند نیاز به تبلیغات بیشتری داشته باشد.

اول از هر کاری باید کمی واقع بین باشیم و سعی نکنیم هزینه های گذاف در ابتدای کار برای خودمان بتراشیم .

 

قبل از هر کاری ابتدا از افرادی که در این حوضه فعالیت دارند مشورت بگیرید.

امروزه هر کسی خود را کارشناس میداند پس سعی نکنید که با افراد غیر حرفه ای مشورت کنید .

مثلا کسانی که در اینستاگرام حضور دارند می گویند که تبلیغات ان بسیار مفید است اما اگر تجربه چنین کاری را داشته باشند, نتیجه ای که گرفتند ان چنان بزرگ و جذاب نبوده است. اما چرا ؟

 

دلیل این است که ان ها در این فضا فقط حضور دارند و به فکر جذب بیشتر و حرفه ای تر  نیستند.

ساخت تبلیغی که بتواند یک کسب و کار را به موفقیت برساند کار سختی است ! تبلیغ موفق یعنی تبلیغی که منجر به همه گیر شدن ان یا به اصطلاح وایرال شود.

بهترین روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری

بهترین روش های تبلیغات

 

چنین چیزی وجود ندارد! بله ,تعجب نکنید.

همانطور که در گفتیم نمی شود یک نسخه را برای همه پیچید.

راهکار یکی است اما نمی توان یک نسخه تبلیغاتی  برای همه کسب و کار ها تهیه کرد.

پس وقتی همچنین چیزی صادق است نمی توان یک روش را نسبت به دیگر روشها برتر دانست.

 

مطلب اصلی و قابل توجه این است که ارائه خدماتی کوچک اما متمایز از بقیه ی کسب و کار ها می تواند به رونق و فروش  بیشتر محصولات منجر شود.

تمرکز روی فروش به مشتری می تواند افزایش فروش را برای شما به همراه داشته باشد.

شما بهترین روش تبلیغاتی را برای جذب مشتری را فقط با برنامه ریزی و تهیه مار کتینگ پلن بدست می اورید.

تهیه مارکتینگ پلن خود نیاز به تحقیق فراوان در بازار و رویکرد مخاطبان هدف دارد.

 

راه‌های رایگان و ارزانی برای تبلیغ کسب‌وکار

 

برای بهینه‌سازی جستجوی محلی از گوگل استفاده کنید.

صفحه اجتماعی داشته باشید.

در انجمن ها و رویداد ها شرکت کنید .

 

از گوگل برای بهینه‌سازی جستجو استفاده کنید .

بهینه سازی برای گوگل

 

یکی از قدرتمندترین روش‌ها برای تبلیغ کسب‌وکار شما استفاده از گوگل است.

تبلیغ در گوگل یک تبلیغ با بازدهی بالا محسوب می شود .

این کار شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا فعالیت هایشان را در گوگل بررسی کنند.

 

این ابزار می‌تواند رتبه شما را در نتایج جستجو تقویت کند .

رتبه بالا در جستجو ها به مخاطبان این اطمینان را می دهد که شما یک  شرکت قانونی هستید.

اگر فکر می کنید که در چند ماه اینده فعالیت زیادی نخواهید داشت ، سعی به داشتن  شماره ۱ گوگل نکنید .

 

حضور در رویداد ها را فراموش نکنید.

 

حضور در رویداد های شبکه ای صنعتی یک فرصت طلایی برای ملاقات با مشتریان بالقوه برای شماست .

این فضا به شما این امکان را میدهد تا با کسانی که مشتاق بحث درباره کسب و کار شما هستند را ملاقات کنید.

شاید متوجه نشده باشید اما با این کار شما با یک تیر دو نشان را میزنید .

اول اینکه مخاطبان خود را پیدا می کنید و مهم تر از ان می توانید رقیبان خود را نیز انالیز کنید و برای اینده برنامه های خود را تنظیم کنید.

در واقع این رویداد ها می تواند بهترین نقطه اغاز حرفه ای کسب و کار شما باشد.

 

 از صحبت کردن نترسید؛

از صحبت کردن نترسید

 

اگر به دنبال ان هستید که  خود را به دیگران ثابت کنید , صحبت کردن در  این فضا ها  روش خوبی برای نمایش مهارت شماست .

سخنرانی جذاب توجه ها را به شما جلب خواهد کرد و برند را قدرتمند تر نشان خواهد داد و ثابت می کند که کسب‌وکار شما صلاحیت رسیدگی به چالش‌های مصرف‌کننده را دارد .

 

کورکورانه تبلیغ نکنید

 

شبکه های اجتماعی دارای قابلیت تبلیغاتی زیادی نسبت به هر پلت فرم دیگری دارند.

شما به راحتی می توانید با توجه به سلیقه ها و علایق تبلیغات خود را انجام دهید و فرصت های بسیار خوبی را کسب کنید .

با کمی هزینه در پشت کمپین ها , رویداد ها و یا هر اتفاقی که فکر میکنید به کسب و کار شما کمک میکند می توانید به سادگی خود را نشان دهید.

 

اما نکته اصلی اینجاست که توزیع مکرر گاهی نتیجه عکس را به شما می دهد و تاثیر دیگری بر ذهن مخاطبان شما خواهد گذاشت.

پس سعی نکنید به هر قیمتی خود را نشان دهید و فعالیت های خود را کنترل شده پیش ببرید.

معمولا تبلیغات کورکورانه ، تبلیغاتی با بازدهی بالا نیستند

 

پاسخ به سوالات بی‌پاسخ

 

اگر میخواهید حضور پررنگی در فضای دیجیتال داشته باشید و بازدهی تبلیغات خود را بالا ببرید یک راه ساده در پیش دارید .

به سوالات پاسخ دهید ، این کار به شما کمک می کند که توانایی های خود را با کیفیت بالا و از زبان خودتان به دیگران نشان دهید و به سادگی با مشتریان در تعامل باشید .

حضور در فضاهایی که بازدید کننده های میلیونی دارد می تواند نقطه عطفی برای شما باشد که خود را به عنوان یک متخصص در صنعت تان نشان دهید.

 

محتوای خود را در LinkedIn  منتشر کنید .

 

LinkedIn یک پلت فرم برای ارتباط با افراد حرفه‌ای است ، به همین دلیل است که این یک مکان عالی برای به اشتراک گذاری محتوای مرتبط با کسب‌وکار است .

برنامه بلاگ نویسی LinkedIn به شما این امکان را می‌دهد که تخصص خود را در حیطه کاری خود را با دیگران به اشتراک بگذارید .

ارتباطات شما با دیگر اعضای LinkedIn به پست‌های شما وارد خواهد شد و آن‌ها را به اشتراک خواهند گذاشت و به این صورت یک تبلیغ رایگان برای شما انجام خواهد شد.

 

وب سایت خود را در امضای Email تبلیغ کنید .

 

یک لحظه به تعداد ایمیل هایی که در طول روز  ارسال می کنید فکر کنید.

این یک فرصت خوبی است که بتوانید از تمام پتانسیل های این فضا به نفع خودتان بهره ببرید امضای ایمیل شما می تواند راهی برای ترویج فروش ، رقابت و رویداد هایی که در ان نقش دارید باشد.

 

خبرنامه ‌های ایمیل می‌توانند ابزاری مفید  برای ترویج محتوا ، به اشتراک گذاری اخبار مربوط به کسب‌وکار ، و ایجاد روابط پر رنگ تر  با مشتریان باشد .

ابزارهای رایگان بسیاری وجود دارند که به شما در طراحی ، ارسال و بهینه‌سازی خبرنامه کمک می‌کنند.

 

افراد را ترغیب به دنبال شما کنید.

استفاده کردن از یوتیوب

 

دادن محصولات رایگان برای اعضای ویژه و یا کمپین های جذاب و مختلف برای رقابت بیشتر  یک راه آسان برای متقاعد کردن افراد جدید برای چک کردن و  به اشتراک  گذاشتن شبکه های اجتماعی تان است .

علاوه بر این، توزیع محصولات مارک دار ارزان مانند تی‌شرت و یا فنجان‌ها یک روش خوب برای انتشار نام برند شما است .

 

از یوتیوب  استفاده کنید .

 

یکی دیگر از فعالیت هایی که می توانیم در راستای افزایش بازدهی تبلیغات مان انجام دهیم استفاده از یوتیوب است .

YouTube بیش از دو میلیارد کاربر فعال دارد که تقریبا نیمی از کاربران اینترنت را تشکیل می‌دهد .

علاوه بر این، در مطالعه اخیر ، ۸۴ % از مردم گفتند که آن‌ها متقاعد شده‌اند که بعد از تماشای فیلم یک برند ان محصول را بخرند .

 

هم چنین این رسانه بیشتر از هر نوع محتوای دیگری با دیگران به اشتراک گذاشته می شود.

ساخت ویدئو ، اطلاع‌رسانی ، و پخش فیلم در یوتیوب یکی از موثرترین راه‌ها برای فروش و گسترش نام تجاری تان است . اگر این کار  درست انجام شود  پیدا خواهید کرد.

 

شراکت را فراموش نکنید.

 

شراکت یک فرصت برای ارائه خدمات مکمل است که شما می‌توانید ارائه کنید .

فرض کنید به عنوان مثال ، یک شرکت طراحی وب و یک موسسه copywriting با هم شریک شوند، تا  زمانی که یک مشتری به محتوای نوشته شده برای صفحات وب خود نیاز دارد ، شرکت طراحی وب می‌تواند خدمات copywriting را از شریک خود ارایه کند .

این کار رضایت مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد و همچنین فرصت‌های تبلیغاتی استثنایی فراهم می‌کند .

زمانی که مصرف کنندگان شریک شما به خدمات شما نیاز دارند ، شریک شما آن‌ها را در مسیر شما قرار می‌دهد .

 

از مشتریان ویژه تان کمک بخواهید.

مشتریان ویژه

 

وقتی یکی از اطرافیان تان به شما یک محصول را معرفی می کند واکنش شما نسبت به زمانی که یک غریبه معرفی می کند بسیار متفاوت است.

پس سعی کنید این ویژگی را در تبلیغات خود به کار ببندید.

جلب اعتماد مشتریان به خصوص وقتی که یک نفر از خودشان تبلیغ می کند بسیار راحت تر است.

از مشتریان ویژه تان بخواهید که تجربه های شان را در صفحات اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند.

در اخر اجازه ندهید که بودجه تان به شما راه را در تبلیغ نشان دهد .

 

فرصت های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند در کسب و کار شما کمک کنند .

پیدا کردن مشتری به نوع کسب و کار , محصول , خدمات و هم چنین موقعیت مکانی کسب و کار مرتبط است.

شما با توجه به این مورد می توانید مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و روشهای تبلیغاتی مناسبی را جهت این مخاطبان طراحی و اجرا نمایید.

در همین رابطه می توانید مقاله ی افزایش فروش سایت در زمان کم را مشاهده کنید