تبلیغ نویسی در اینستاگرام

مقدمه

هدف از تبلیغ نویسی در اینستاگرام ، تبدیل محتواست. البته خیلی هم تعجبی ندارد چون روزانه دویست میلیون کاربر اینستاگرام حداقل از یک پیج تجاری بازدید می‌کنند و 73% آنها معتقدند که اینستاگرام بهترین راه رسیدن آنها به برندهاست؛ بنابراین شما نمی‌توانید از این جامعه عظیم مخاطبان چشم‌پوشی کنید.

اما مشکل اینجاست که 80% رقبای شما هم دقیقاً همین‌گونه فکر می‌کنند. تا سال 2020 دو معیار اصالت و اعتبار محتوا و همچنین تعامل با مخاطبین در اینستاگرام تبدیل به مهم‌ترین فاکتورهای سنجش و پیشرفت در اینستاگرام شده بودند؛ اما از آن زمان درگیرکردن مخاطب به مهم‌ترین معیار تبدیل شد.

امروزه رقابت‌های بازاریابی در اینستاگرام بسیار فشرده و سخت شده اما درنظرگرفتن تاکتیک‌ها و راه‌حل‌های جایگزین برای درگیرکردن مخاطبان خیلی هم سخت نیست.

خلاصه اینکه وقت آن رسیده که به تبلیغ نویسی در اینستاگرام توجه بیشتری کنید. نوشتن پیام‌های متنی همراه با محتوای دارای عکس، می‌تواند به شما کمک کند که در بین انبوه تبلیغات و پیج‌ها در اینستاگرام متمایز و دیده شوید. کاربران را به دام انداخته و احساسات آنها را جلب کنید. دقیقاً همین‌جاست که ترفندهای تبلیغ نویسی در اینستاگرام، به‌عنوان راه‌حل جایگزین مطرح می‌شود.

مهمترین معیار شد.

بیوگرافی پروفایل

بیایید با اولین چیزی که کاربر می‌تواند ببیند شروع کنیم، بیوی پروفایل شما.

بیو شرح مختصری از برند و حوزه تجارت شما است. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید در مورد محصولات خود چند کلمه بنویسید، مثلاً “لوازم آرایشی بدون تست حیوانی” یا “سازنده بسته‌بندی زیست‌تخریب‌پذیر”.

بیو مهم‌ترین بخش اطلاعات است، زیرا توضیح می‌دهد که شما چه کسی هستید و چه چیزی را ارائه می‌دهید.

اما نکته مهمی که در مورد بیوگرافی وجود دارد، این است که بیوگرافی تنها جایی در اینستاگرام است که می‌توانید لینک قابل کلیک را درآن قرار دهید. اگر لینکی به پست یا کامنت اضافه کنید، به‌عنوان یک متن ساده نشان داده می‌شود که نمی‌تواند از طریق کپی و پیست در نوار آدرس جای‌گذاری شود. به همین دلیل بیوگرافی شما باید حاوی یک لینک مستقیم به وب‌سایت شما باشد که می‌توانید در پست‌های خود به آن اشاره کنید، تا کاربران خود را به وب‌سایت خود هدایت کنید (به‌عنوان‌مثال، “روی لینک موجود در بیو کلیک کنید”).

بیوگرافی پروفایل

بنابراین، اگر می‌خواهید یک بیوگرافی مناسب بنویسید، برخی از نکات مهم در مورد آن را در نظر بگیرید:

  • یک بیوگرافی حداکثر 150 حرف دارد. این یعنی که باید خیلی مختصر و مفید نوشته شود.
  • به نقاط قوت، موفقیت‌های چشمگیر یا برتری‌های برند خود فکر کنید و آنها را فرصتی برای تحت تأثیر قراردادن مخاطب در 10 ثانیه در نظر بگیرید.
  • برای جلب‌توجه مخاطبان به رویدادها یا فروش‌هایی که دارید، اطلاعات بیوی خود را تغییر دهید. به‌سادگی بیوگرافی خود را ویرایش کنید و چیزی مانند “فروش فصلی تا 50٪ تخفیف تا 15 تیر 1400” یا “با استاد حافظه ایران در کنفرانس ما جمعه پانزدهم، در تالار شهر همراه شوید” بنویسید.
  • مخاطبان هدف خود را در نظر داشته و باتوجه‌به گروه سنی، علاقه‌مندی‌ها یا شغل دنبال‌کنندگان احتمالی خود، بیوگرافی خود را بنویسید آیا آنها دانشجو هستند یا شاید زنان خانه‌دار؟ لحن و کلمات آنها را انتخاب کنید.
  • اگر اکثریت مخاطبان هدف شما از زبان عامیانه، اصطلاحات یا واژگان خاص استفاده می‌کنند، از آن در بیوگرافی خود استفاده کنید
  • CTA یا دعوت به اقدام‌ها را اضافه کنید، مانند: “لینک را دنبال کنید” ، “به آخرین پادکست ما گوش دهید” یا “اکنون خرید کنید”. با این کار توجه بیشتری به لینکی که پیوست کرده‌اید، جلب خواهد شد.
  • در بیوگرافی خود از هشتگ‌ها و شکلک‌ها به‌درستی استفاده کنید.
  • مزایای کسب‌وکار خود مانند “حمل‌ونقل رایگان داخل شهر” یا “در ازای خرید سه عدد چهارمی رایگان است” را ذکر کنید.
  • مکان، آدرس یا منطقه‌ای را که در آن کار می‌کنید را ذکر کنید.
  • به بیوگرافی خود توجه کنید و دقت کنید که بیو بخشی غیرقابل‌تغییر در پروفایل نیست. بسیاری از برندها برای اینکه بیوی خود را با روندهای توسعه برند همگام سازند، آن را گاهی تغییر می‌دهند.

از هشتگ‌ها استفاده کنید

دوست دارید که به طور طبیعی در بیشتر جستجوهای کاربران ظاهر شوید؟ خوب، پس از این قابلیت جدید اینستاگرام که به کاربران اجازه می‌دهد در بیوگرافی خود هشتگ اضافه کنند؛ استفاده کنید.

این کار یعنی که حساب شما به طور کلی شانس بیشتری برای رتبه‌بندی در نتایج جستجوی اینستاگرام برای یک هشتگ خاص دارد.

هشتگ ها

شما که نمی‌خواهید از هر هشتگی در بیوی خود استفاده کنید! درواقع باید از هشتگ‌ها به‌صورت حساب شده و بر مبنای یک استراتژی مشخص و بسیار هوشمندانه استفاده کنید.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم از یک ابزار تحقیق هشتگ مانند Keywordtool استفاده کنید . 

این ابزار یک برنامه وب است که شما می‌توانید با استفاده از آن در مورد کلمات کلیدی، هشتگ‌ها و اصطلاحات دیگر برای اپلیکیشن‌های مختلف تحقیق کنید.

روی تب اینستاگرام کلیک کنید و برای شروع یک هشتگ وارد کنید.

جستجو کلمه کلیدی

در اینجا ایده‌های برای هشتگ همراه با تعداد پست‌های عمومی برای هر یک از آنها نمایش داده می‌شود.

کلمه کلیدی

پیشنهاد می‌کنیم هشتگ‌هایی پیدا کنید که هزار تا ده‌هزار نتیجه دارند تا شانس یافتن شما به حداکثر برسد.

هشتگ‌هایی که صدها هزار تا میلیون‌ها نتیجه دارند مخاطبان شما را در میان جمعیت گم خواهند کرد.

دقت کنید که هشتگ‌ها به‌عنوان کاراکتر به‌حساب می‌آیند بنابراین استفاده از آنها باعث می‌شود که بیوگرافی شما کوتاه شود. سعی کنید یک جمله مختصر پیدا کنید که در آن بتوانید برند خود را توضیح دهید و از یکی دو هشتگ استفاده کنید.

 

در عبارات بیو از شکلک استفاده کنید.

ایموجی ها بدون هیچ حرفی یک داستان یا احساس را بیان می کنند .

به همین دلیل برای بیوی اینستاگرام بسیار جذاب هستند، چون به شما امکان می‌دهد در مورد یک برند یا شخصیت توصیف بهتری داشته باشید. به‌عنوان‌مثال ببینید پیج زیر چطور از ایموجی برای ایجاد جذابیت استفاده کرده است.

cta

اینجا برای  CTA هم از ایموجی دست استفاده شده است که به امتیازاتی که کاربران با دنبال‌کردن این صفحه به دست می‌آورند اشاره کرده است.

لیست مطالبی که آنها در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارند هم با ایموجی‌های مربوطه نشان‌داده‌شده است.

نیازی نیست که از همه این موارد در بیوگرافی خود استفاده کنید، اما سعی کنید از یک یا دو مورد برای شخصیت‌پردازی پیج خود استفاده کنید.

 

نشان‌دادن موفقیت‌ها و دستاوردها در بیو

بایوی اینستاگرام فرصت خوبی برای نشان‌دادن موفقیت‌هایی است که در تجارت کسب کرده‌اید.

هر دستاوردی را که فکر می‌کنید برای فالوورهای شما مهم است را در بیو قرار دهید.

کپشن نویسی :

ممکن است برای ایجاد یک پست خوب کارهای زیادی انجام بدهید، یک عکس‌برداری 1.5 ساعته از محصول جدید خود با وجود تزیینات خاص روی صحنه انجام می‌دهید، بهترین عکس‌ها را می‌گیرید و عکس‌های خود را در فتوشاپ طراحی می‌کنید. همه این کارها فقط برای انتخاب عکسی است که پیام برند شما را انتقال می‌دهد، مزایای برند شما را به نمایش بگذارد و محصول شما را فوق‌العاده جلوه دهد؛ بدون این‌که عکس‌العمل مخاطب در آن دیده شود؟

بنابراین اگر می‌خواهید کاربران پست شما را از بین میلیون‌ها عکسی که هر روز ارسال می‌شود ببینند و به آن توجه کنند، باید روی چیز دیگری غیر از خود عکس، کپشن آن کار کنید.

نکاتی برای نوشتن کپشن های جذاب و درگیر کننده:

  • به نظرات مشتریان خود اهمیت بدهید. بگذارید آنها انتخاب کنند که چگونه محصول خود را برای آنها تولید کنید.
  • درباره محصول خود بیشتر صحبت کنید. هر چیزی که داستانی در پشت آن داشته باشد برای خریدار جذابیت و علاقه بیشتری ایجاد می‌کند.
  • مخاطبان را تحریک به ایجاد تعامل کنید. برای دریافت نظرات بیشتر سؤال بپرسید، پیشنهاد ذخیره یا اشتراک‌گذاری پست‌های خود را به مخاطب بدهید.
  • گفتگو در مورد محصولات خود یا اولویت‌های مخاطبان باعث می‌شود که خودمانی و نزدیک به نظر برسید. علاوه بر این، این ارتباط به باعث می‌شود درباره مخاطبان خود بیشتر بدانید.
  • تصور کنید که تمام کپشن شما همان 120 حرف یا حداکثر سه خط ابتدایی باشد؛ بنابراین باید آن را جذاب و گیرا بنویسید. تمام اطلاعات دیگر (توضیحات دقیق‌تر یا توضیح چگونگی خرید محصول) را می‌توان در قسمت پایین‌تر قرارداد و پس از زدن دکمه “more” مشاهده کرد.
  • هنگام همکاری با اینفلوئنسرها یا استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر مثل نظرات کاربران، از قابلیت منشن اینستاگرام استفاده کنید (نام حساب کاربری فرد موردنظر را بعد از @ تایپ کنید).
  • به‌این‌ترتیب تعداد افرادی که پست‌های شما را می‌بینند افزایش می‌یابد. به‌هرحال، محتوای تولید شده توسط کاربر یک روش عالی برای تبلیغ برند شما است، زیرا نشان می‌دهد که افراد دیگری محصولات شما را خریداری می‌کنند و از آنها استفاده می‌کنند.
  • به جزئیات توجه کنید. اهداف پست خود را به‌صورت واضح بیان کنید. آیا هدف تبلیغات محصول است؟ در این صورت باید تمام جزئیات، مشخصات و قیمت را ارائه دهید. این جزئیات را می‌توان در کپشن یا در وب‌سایت قرار دهید. در این صورت، شما باید مخاطبان خود را با جملاتی مانند “برای جزئیات بیشتر لینک موجود در بیوگرافی ما را دنبال کنید“دعوت به اقدام مناسب کنید.
  • ” اگر پست اطلاع‌رسانی یا تبلیغاتی نوشتید، می‌توانید هشتگ‌های مناسب اضافه کنید یا خودتان هشتگ‌های خاصی ایجاد کنید، از جمله، #brandnameinfo.
  • برای تحریک تعامل کاربر از CTA استفاده کنید. لدا نورتینگ، نویسنده متن کتاب Take My Class می‌گوید: “برخی از افراد قدرت کلمات را که حقیقتاً می‌تواند شرایط را برای آنها تغییر دهد؛ دست‌کم می‌گیرند. برای جلب‌توجه به یک اقدام دلخواه از کلماتی مانند، دنبال‌کردن، خرید، یادگیری، بازدید یا نظر استفاده کنید.
  • کپشن‌های خود را منظم بنویسید. دقت کنید متن قابل خواندن باشد، مخصوصاً اگر کپشن طولانی است؛ با استفاده از فاصله، قسمت هشتگ را از متن جدا کنید یا قسمت‌های بزرگ متن را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.
  • هر کپشن یک عنوان برای داستان کوچک پشت عکس شما است. این انتخاب شماست که یک توصیف ساده باشد یا یک محتوای تبلیغاتی حرفه‌ای که با سبک منحصربه‌فرد خود یک تصویر تجاری جذاب از برند شما در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.
  • از اولین جمله کپشن بعنوان یک قلاب برای به دام انداختن مخاطب استفاده کنید.

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام کپشن‌ها را بعد از سه خط اول پنهان می‌کند؛ بنابراین شما باید روی چگونگی نوشتن اولین جمله کپشن تمرکز کنید. سعی کنید قلاب کپشن را به‌قدری جذاب بنویسید که مخاطب را کنجکاو به خواندن ادامه کپشن کند.

  • کلماتی که در کپشن استفاده می‌کنید داستان و شخصیت برند شما را شکل می‌دهد، بنابراین تلاش کنید به صدا و لحن برند خود پایبند باشید.
  • رایج‌ترین ترفند برای گیر انداختن خوانندگان طرح یک سؤال است. با پرسیدن چیزی که نیاز یا نقطه درد کاربر را تحریک می‌کند، او را درگیر می‌کنید تا روی کلمه”more” در کپشن کلیک کرده و به دنبال پاسخ باشد.
پرسش از مخاطب

البته هنوز هم نمونه‌هایی از جملات قلاب وجود دارد که می‌توانید علاوه بر طرح یک پرسش از مخاطب، از آنها استفاده کنید.

  • به اشتراک‌گذاری یک نقل‌قول: بیان نقل‌قول‌های مرتبط با موضوع کپشن از افراد سرشناسی که مخاطبان شما آنها را دوست دارند؛ می‌تواند به میزان زیادی روی افزایش نرخ تعامل مخاطبان شما تأثیر بگذارد.
  • غافلگیری با یک تصور غلط: یک عبارت یا یک حقیقت دروغ که در سطح جهانی رواج پیدا کرده را بررسی کنید. این ترفند فالوورهای شما را ترغیب می‌کند که تا انتها به خواندن متن کپشن شما ادامه دهند.
  • یک جوک بنویسید. یک شوخ‌طبعی کوچک توجه مخاطب را به مطلب شما جلب می‌کند و باعث ایجاد علاقه او به خواندن ادامه مطلب می‌شود.
  • شروع به گفتن یک داستان کنید. یک جمله جذاب در ابتدای کپشن باعث می‌شود تا کاربران روی ادامه آن کلیک کنند تا بفهمند در ادامه داستان چه اتفاقی افتاده و پایان آن چیست.
  • از داده‌های آماری استفاده کنید. با بیان یک واقعیت که احتمالاً مخاطبان شما آن را نمی‌دانستند؛ کنجکاوی آنها را برانگیزید.

مطمئناً، گفتن واقعیت‌های خشک‌وخالی و ارائه آمارهای خسته‌کننده در اینستاگرام مخاطب شما را جذب نمی کند؛ بنابراین بهترین کار این است که بتوانید مخاطبان را در تله کلمات بیندازید. برای این منظور، کلماتی که حس دارند، کلمات خوشمزه، کلمات خوشبو و حتی کلمات زیبا را بکار ببرید.

این کلمات، واژگانی هستند که می‌توانند به مخاطبان شما کمک کنند تا پیام شما را به‌صورت کلامی ببینند، بشنوند، بچشند، بو کنند یا احساس کنند. بسته به پیام برند خود، می‌توانید کلمات حسی را انتخاب کنید که بیشترین تأثیر را روی مخاطب هدف خود بگذارد.

افزودن ارزش به محتوا :

ستون محتوای مؤثر اینستاگرام و راز موفقیت تبلیغ در اینستاگرام این است: جذابیت و منحصربه‌فرد بودن، علاوه بر این باید به این سؤال پاسخ دهد که ” این محتوا چه منفعتی برای من دارد؟”

بنابراین، مانند مخاطب فکر کنید. آنها از خواندن نوشته‌های شما چه ارزشی می‌گیرند؟ محصول شما چه مشکل یا دردی را پوشش داده و حل می‌کند؟ برای نوشتن کپشن جذاب در اینستاگرام، حتماً روی این سؤالات تأکید کرده و به آنها پاسخ دهید.

مشکل این است که کاربران دیگر به برندها و تبلیغات آنها اعتماد ندارند. برای اینکه آنها به پیام شما گوش دهند، بر احساساتی از مخاطب تمرکز کنید که می‌خواهید آن را تحریک کنید. فراخوان شما برای اقدام مهم است، اما شما باید در کپشن خود برای آن یک پل ارتباطی ایجاد کنید.

از روش PPB برای نوشتن تبلیغ در اینستاگرام استفاده کنید. این روش برای اولین‌بار توسط برایان دین به‌عنوان یک ترفند تبلیغ نویسی برای استفاده در پست‌های وبلاگ استفاده شد؛

البته این روش برای نوشتن در شبکه‌های اجتماعی نیز مناسب است زیرا برای کلیک کردن به دنبال‌کنندگان شما انگیزه می‌دهد.

  • پیش‌نمایش: به کاربران بگویید چه ارزشی از شما دریافت می‌کنند. (Preview)
  • قول: بگویید که چگونه مشکل آنها را حل می‌کنید. (Promise)
  • برای ساختن پل ارتباطی فراخوان اقدام به عمل خود از یک عبارت انتقالی استفاده کنید. (Bridge)

به مثال زیر توجه کنید:

تعامل در اینستاگرام

موارد دیگری که بهتر است برای تعامل بیشتر در اینستاگرام در نظر بگیرید:

  • نکات و ترفندهایی را به خوانندگان خود نشان دهید.
  • محتوای آموزشی را با آنها به اشتراک بگذارید.
  • دستورالعمل‌های گام‌به‌گام به آنها ارائه دهید.

ارائه ارزش از طریق محتوای موجود در کپشن‌های اینستاگرام باعث می‌شود که امکان اشتراک‌گذاری یا حتی ذخیره پست افزایش یابد.

کپشن اینستاگرام

استوری:

استوری یکی از ویژگی‌های اینستاگرام است که توسط برندها به طور گسترده‌ای به‌ویژه برای تبلیغات تجاری در اینستاگرام مورداستفاده قرار می‌گیرد (به طور خاص، 36٪ از کل استوری‌های ارسال شده توسط برندها حاوی محتوای تبلیغاتی محصول است). استوری کاربران را مستقیماً به سمت صفحات خرید محصول هدایت می‌کند؛ و به این روش احتمال خریدهای غیرضروری یا اشتراک‌گذاری محتوا توسط آنان را افزایش می‌دهد.

نوشتن متن برای استوری های تبلیغ در اینستاگرام :

  • شرح ویژگی‌های محصول:

همه مخاطبان به مشخصات محصول که در پاراگراف‌ها یا لیست‌های طولانی نوشته شده است توجه نمی‌کند. اما اگر در استوری کمی در مورد ویژگی‌های اصلی محصول جزئیات آن صحبت کنید؛ ممکن است افراد بیشتری به سمت شما جلب شوند.

روی مزایای محصول خود تأکید کنید. پرمحصول شما مزایای مشخصی دارد، از آنها استفاده کرده و محصول خود را منحصربه‌فرد کنید.

درباره محصول صحبت کنید
  • درباره استفاده از محصول خود صحبت کنید.

شما می‌توانید محتوای تولید شده توسط کاربر را پست کنید، یا حتی چگونگی استفاده از محصول خود را نشان دهید، فقط فراموش نکنید که چند کلمه در مورد اینکه چطور محصول شما می‌تواند نیاز مخاطبان هدف شما را برآورده کند، بنویسید.

همچنین باید لینک‌ها را مستقیماً به صفحات محصول متصل کنید تا افرادی که به محصول علاقه‌مند هستند فوراً آن را خریداری کنند بدون اینکه در وب‌سایت شما به دنبال محصول باشند.

  • نشان دهید که “پشت‌صحنه” کسب‌وکار شما چیست.

به این کلیپ‌های پشت‌صحنه‌ای هیچ ویرایش و افکتی اضافه نکنید، زیرا مردم با استوری‌های واقعی خیلی بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند. درباره موانعی که محصول شما برطرف می‌کند یا فعالیت‌های روزمره خود در استوری بنویسید.

از استوری‌های خود برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده کنید و از ویژگی‌های استوری که در پست‌های معمولی اینستاگرام وجود ندارند؛ استفاده کنید.

 این ویژگی پرطرف‌دار اینستاگرام را که هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، زیر نظر داشته باشید.

مدت‌هاست که قدرت داستان‌گویی شناخته شده است: مغز انسان 70٪ اطلاعات را از طریق داستان‌ها و 95٪ – از طریق احساسات را در خود نگه می‌دارد، بنابراین تنها راهی که باعث می‌شود مردم تمایل به گوش‌دادن به شما داشته باشند گفتن یک داستان برای آنها است. و این احتمالاً دلیل اصلی این است که چرا استوری اینستاگرام داغ‌ترین ویژگی این شبکه اجتماعی است.

یک داستان بهترین راه برای ایجاد دنبال‌کنندگانی است که دنیا را از چشم شما می‌بینند.

برای صفحات تجاری، استوری اینستاگرام فرصتی برای ایجاد هویت تجاری و ایجاد ارتباط شخصی با مشتریان است.

استوری‌ها توجهات را به‌سوی شما جلب می‌کنند، در به یادآوری برند شما کمک می‌کنند و می‌توانند با گذشت زمان انگیزه کاربران را برای پیگیری و خرید از شما فراهم کنند.

نوشتن تبلیغ در اینستاگرام :

نوشتن یک تبلیغ قانع‌کننده و قدرتمند برای اینستاگرام خود به‌هیچ‌وجه ساده نیست. شما نمی‌توانید یک تبلیغ اینستاگرام عالی را یک‌روزه بنویسید، دقیقاً مثل اینکه نمی‌توانید در یک روز تصویر ذهنی نام تجاری یا سبک منحصربه‌فرد برند خود را ایجاد کنید. بعد از مدتی، تجربه شما به شما نشان می‌دهد که چه نوع پست‌هایی توجه یا تعامل بیشتری را با مخاطبان ایجاد می‌کنند.

تعداد کاربران فعال اینستاگرام ماه به ماه در حال افزایش است .

نوشتن تبلیغ در اینستاگرام

این بدان معناست که بیش از هر زمان دیگری مشتری برای دسترسی وجود دارد.

این یکی از دلایلی است که بسیاری از مشاغل در تبلیغات اینستاگرام سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در واقع تبلیغ دراینستاگرام راهی بسیار مقرون‌به‌صرفه برای دستیابی به مخاطبان زیاد و افزایش فروش است.

به همین دلیل در ادامه قصد داریم نحوه نوشتن تبلیغات بهتر اینستاگرام را به شما آموزش دهیم تا بتوانید با به‌کارگیری آنها شاهد رشد پیج خود باشید.

مشتری واقعا چه می خواهد ؟

اگر در حال نوشتن تبلیغات در اینستاگرام هستید، باید روی محصول متمرکز شوید. یک تبلیغ عالی لزوماً ویژگی‌های محصول را بیان نمی‌کند، بلکه به مزایای استفاده از آن اشاره می‌کند.

هر بار که برای تبلیغ یک محصول یا خدمات در حال نوشتن آگهی تبلیغ در اینستاگرام هستید، از خود بپرسید که مشتری نهایی در واقع با خرید آن به چه چیزی می‌رسد.

فرض کنید شما مثلاً تیشرت می‌فروشید.

به‌جای صحبت از پارچه و رنگ در تبلیغ، در مورد چگونگی افزایش اعتمادبه‌نفس مشتری و بهبود نوع لباس پوشیدن اوبا استفاده از محصول خود، صحبت کنید. این دقیقاً چیزی است که مشتری به دنبال آن است.

در حقیقت باید از استراتژی بیان مزایا به‌جای ویژگی‌های محصول استفاده کنید.

خیلی از انسان‌ها دوست دارند که حتی در صورت مشخص بودن مراحل یک کار، گام بعدی به آنها گفته شود که چه کاری باید انجام دهند. این به این خاطر است که مغز ما به طور پیش‌فرض تنبلی را ترجیح می‌دهد.

پس با استفاده از دعوت به اقدام می‌توانید از این مزیت استفاده کنید.

دعوت به عمل عباراتی است که به مخاطب می‌گوید در مرحله بعدی چه اقدامی انجام دهد.

این کار معمولاً باعث نزدیک کردن آنها به مرحله خرید می‌شود.

تبلیغات در اینستاگرام

دررابطه‌با تبلیغات در اینستاگرام، شما باید از تکنیک‌های دعوت به عملی استفاده کنید که مخاطبان را تشویق کندروی تبلیغ کلیک کنند، نظر بگذارند یا با لایک و اشتراک و ذخیره پست درگیر شوند.

اما برخی از روش ها و تکنیک‌های اقدام به عمل را در لیست زیر ببینید:

  • همین‌الان خریداری کنید
  • بیشتر بدانید
  • پیام بگذارید
  • این پست را لایک کنید
  • دوستی را تگ کن

نقاط درد را تحریک کنید:

روند خرید بسیار احساسی است . ما اغلب محصولات یا خدمات را به دلیل نیازی که در خود نسبت به آن محصول احساس می‌کنیم خریداری می‌کنیم.

وقتی مشتری‌های خود را به‌خوبی درک کنید، این فرصت برای شما ایجاد می‌شود تا نیازها و خواسته‌های آنها را بشناسید. یا استفاده از این شناخت این نیاز و کمبود را در مخاطب تحریک کنید و به او یادآوری کنید که برای رفع آن اقدام کند.

از خود بپرسید چه مشکلی برای مخاطب حل می‌کنید و آن را در نوشتن تبلیغات اینستاگرام خود بکار ببرید .

نوشتن تبلیغات در اینستاگرام

کسانی که از تبلیغ در اینستاگرام استفاده می‌کنند می‌توانند عملکرد کمپین بازاریابی خود را با بیان مزایا، استفاده از دعوت به اقدام و استفاده از نیاز مشتریان بهبود بخشند.

فرمول موفقیت تبلیغ در اینستاگرام :

برای رسیدن به موفقیت در اینستاگرام باید خیلی بیشتر از پست چند تصویر زیبا بدانید و انجام دهید.

فرمول موفقیت در اینستاگرام

 واقعیت این است که شما باید این ویژگی‌ها را هم داشته باشید:

  • داشتن چشم‌انداز و استراتژی مشخص
  • گذاشتن پست و استوری به‌صورت منظم و مداوم
  • ایجاد دوستی با مخاطب
  • داشتن یک سبک مشخص

وقتی همه این موارد را رعایت کنید، تبلیغ دراینستاگرام می‌تواند نتایج بزرگی را برای کسب‌وکار شما به ارمغان بیاورد.

چطور یک استراتژی بازاریابی در اینستاگرام بچینیم ؟

چرا در اینستاگرام حضور دارید؟

چنانچه شما تازه‌وارد اینستاگرام شدید و در حال آماده‌کردن اولین پست خود برای به اشتراک گذاشتن هستید؛ و یا حتی از مدت‌ها قبل در اینستاگرام حضور دارید و می‌خواهید حضور خود را قوی‌تر کنید، مهم این است که ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و سپس شروع کنید.

تعیین اهداف به شما کمک می‌کند استراتژی خود را در اینستاگرام تعریف کنید و محتوایی ایجاد کنید که به شما در دستیابی به اهداف خود کمک کند.

در اینجا چند نمونه از مواردی که معمولاً برای استراتژی به کار می‌روند و برندها و افراد تمایل به انتخاب آنها دارند را برایتان آورده‌ایم:

  • محصولات یا خدمات خود را معرفی کرده به نمایش بگذارید
  • شبکه‌ای از ارتباطات با مشتریان خود را بسازید
  • آگاهی از برند خود را افزایش دهید
  • فرهنگ و ارزش‌های شرکت خود را به معرفی کرده به نمایش بگذارید
  • برای جذب مشتریان بالقوه تبلیغ کنید
  • وفاداری به برند را افزایش دهید
  • اخبار و رویدادهای جدید شرکت را به اشتراک بگذارید

بهتر است یکی یا دو هدف، یا از لیست بالا یا یک هدف سفارشی به انتخاب خود برای پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید. برای تصمیم‌گیری بهتر در مورد اهداف مناسب، خوب است که سؤالات زیر را برای خودتان مطرح کنید:

  • چرا از اینستاگرام استفاده می‌کنید؟
  • چگونه اینستاگرام می‌تواند در دستیابی به اهداف کلی بازاریابی به شما کمک کند؟
  • چقدر زمان یا بودجه می‌توانید به اینستاگرام اختصاص می‌دهید؟
  • چگونه اینستاگرام کارکردی متفاوت با سایر شبکه‌های اجتماعی به شما ارائه می‌دهد؟

محتوا قلب اینستاگرام است. روزانه 95 میلیون عکس و فیلم در آن به اشتراک گذاشته شده و بیش از 500 میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند؛ بنابراین محتوا باید هسته اصلی استراتژی شما باشد.

اما در مورد چه چیزی باید پست بگذارید؟

قبل از اینکه به سبک ظاهری پیج خود فکر کنید، خوب است که دید روشنی درباره نوع محتوایی که قرار می‌دهید داشته باشید.

مثلاً برخی از برندها روی محصولات خود تمرکز دارند.

در مورد استراتژی خاص شما هیچ قانون دقیق و سریعی برای رسیدن به بهترین نتیجه وجود ندارد. تعریف استراتژی در کسب‌وکارهای مختلف متفاوت است. آنچه مهم است تمرکز بر ایجاد محتوایی است که هم با مخاطبان و هم با اهداف شما همسو باشد. برای این کار باید ستون‌های محتوای خود را تعریف کنید.

ستون یا پایه‌های محتوای خود را بسازید. مبانی هر استراتژی بر پایه ستون‌های محکم بنا شده است.

هر کسب‌وکاری، فارغ از اندازه، صنعت یا مکان آن، دارای محتوای بالقوه ارزشمندی برای اشتراک در اینستاگرام است. این محتوا می‌تواند داستان‌هایی از همکاران شما باشد، یا محتوای متمرکز بر فرهنگ سازمانی شرکت شما و یا محتوایی‌های ارائه محصول، به‌این‌ترتیب تعداد زیادی موضوع مناسب برای فیلم‌ها و عکس‌های شما وجود دارد.

نمونه‌هایی از ستون محتوا به‌عنوان‌مثال شامل موارد زیر است:

  • محتوای پشت‌صحنه
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر
  • دموی / ویترین محصول
  • آموزشی (به‌عنوان‌مثال بهترین نکات در شبکه‌های اجتماعی)
  • فرهنگ سازمانی (نشان‌دادن شخصیت انسانی برند شما)
  • سرگرم‌کننده / شاد
  • داستان‌های مشتریان
  • آشنایی با اعضای تیم

7 کلید تولید محتوای منسجم برای رسیدن به نتایج شگفت انگیز

هنگامی‌که محتوای خود را ایجاد کردید، وقت آن است که آنها را در قالب یک طرح محتوا جمع‌آوری کنید. یک طرح محتوا باید به شما کمک کند سبک و احساس زیبایی‌شناختی خاصی را در پست‌های خود ایجاد کنید، و همچنین در پیداکردن بهترین فاصله زمانی بین انتشار دو پست در اینستاگرام به شما کمک کند.

بیایید با نگاهی به نحوه ایجاد سبک محتوای اینستاگرام خود شروع کنیم.

  1. سبک محتوا

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها درهر استراتژی شبکه اجتماعی، سبک محتوا است. حالا چرا این‌قدر مهم هستند؟ این فاکتورها باعث یکپارچگی در تمام کانال‌های بازاریابی و تمام مطالبی که شما تولید می‌کنید می‌شوند.

سبک محتوا شامل تمام اطلاعات لازم برای یک بخش از محتوا از ابتدا تا انتها هستند، از طراحی پست گرفته تا نوشتن متن تبلیغ و هشتگ‌های مربوط به آن.

در مورد اینستاگرام موارد زیر را شامل می‌شود:

  • ترکیب‌بندی
  • پالت رنگ
  • قلم‌ها
  • فیلترها
  • کپشن
  • هشتگ‌ها
  1. ترکیب بندی

منظور از ترکیب، قراردادن یا چیدمان عناصر بصری یا مواد تشکیل‌دهنده در یک اثر هنری است، جدا از موضوع یک اثر. مواردی که باید در این ترکیب‌بندی رعایت شوند می‌تواند شامل موارد زیر باشند:

  • رنگ پس‌زمینه
  • تمرکز اصلی تصویر تنظیم شده بر قانون یک‌سوم در عکاسی
  • فضای اضافی در بالا / پایین برای متن
  1. پالت رنگ

انتخاب یک پالت رنگ به شما کمک می‌کند تا صفحه اینستاگرام شما یکپارچه و متمرکز باشد. داشتن یک پالت به معنای این نیست که فقط می‌توانید دقیقاً از این رنگ‌ها استفاده کنید، اما کمک می‌کند تا صفحه شما یک حس هماهنگی و آشنا بودن خوبی را برای مخاطب به همراه داشته باشد.

 

  1. فونت ها

اگر قصد دارید نقل‌قول‌ها یا یک متن را بر روی تصاویر اینستاگرام خود قرار دهید، سعی کنید با انتخاب همان فونت‌هایی که در وب‌سایت خود یا سایر کانال‌های بازاریابی استفاده می‌کنید، فونت‌ها را با نام برند خود هماهنگ نگه دارید.

  1. فیلترها

فیلترهای اینستاگرام می‌توانند برای عکاسان آماتور مزایای زیادی داشته باشد. اگر تجهیزات عکاسی یا نرم‌افزار ویرایش پیشرفته‌ای ندارید، به‌کاربردن این فیلترها یک روش عالی برای بهبود عکس‌ها است. فیلترها می‌توانند ظاهر و احساس عکس یا فیلم را به‌شدت تغییر دهند، بنابراین دقت کنید که فقط از چند مورد از آنها استفاده کنید که احساس می‌کنید بهترین هماهنگی را با برند شما دارد و سعی کنید همیشه از همان چند نوع فیلتر خاص برای ویرایش عکسهای پست خود استفاده کنید. استفاده از فیلترهای گوناگون و متنوع برای هر پستی می‌تواند باعث ناهماهنگی صفحه اینستاگرام شما شود.

 

  1. کپشن‌ها

کپشن اینستاگرام به 2200 کاراکتر محدود می‌شود و پس از سه خط متن با یک سه‌نقطه کوتاه می‌شود.

کپشن‌ها فرصتی برای افزایش بیشتر محتوای شما هستند و روش‌های زیادی وجود دارد که برندها از آنها استفاده می‌کنند. برخی تصمیم می‌گیرند کپشن‌ها را به‌عنوان محلی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌ها و میکرو وبلاگ‌نویسی در نظر بگیرند، برخی دیگر از آنها برای اضافه‌کردن یک کپشن کوتاه به یک پست و برخی دیگر از کپشن‌ها برای پرسیدن سؤال و تشویق به پاسخ‌دادن مخاطب استفاده می‌کنند. امکانات کپشن بی‌پایان است. آنچه مهم است این است که متن نوشته شده در کپشن با اهداف برند شما همسو باشد.

  1. هشتگ‌ها

هشتگ‌ها به روشی واحد برای دسته‌بندی‌کردن مطالب در بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده اند. هشتگ‌ها به اینستاگرامرها اجازه می‌دهند تا محتوا و حساب‌هایی را که باید دنبال کنند، را پیدا کنند.

نکته مهم: اگر می‌خواهید از افزودن هشتگ زیاد به کپشن خود جلوگیری کنید، می‌توانید هشتگ را در قسمت کامنت اضافه کنید.

چه ساعتی باید در اینستاگرام پست بگذارید ؟

با تغییرات اخیر اینستاگرام به الگوریتم جدول زمانی، اکنون زمان انتشار پست شما یکی از مهم‌ترین عناصر تعیین‌کننده برای این الگوریتم است تا بر اساس آن در خصوص نمایش پست شما تصمیم‌گیری کند؛ بنابراین مهم است که بدانید چه زمان‌هایی که محتوای شما بیشترین درگیری و تعامل را با مخاطب ایجاد می‌کند و درست در همان زمان‌ها پست را منتشر کنید.

 احتمالاً در اینجا الگوریتم اینستاگرام است که تعیین می‌کند که آیا این پست باید در بالای صفحه فیدهای دنبال‌کننده شما ظاهر شود یا خیر.

چگونه می‌توان به ارسال مداوم و منظم پست در اینستاگرام پایبند بود؟

هنگامی‌که محتوای خود و تعداد دفعات ارسال آن به اینستاگرام را تعیین کردید، یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از پایبندی به استراتژی خود ایجاد تقویم محتوایی است که پیگیری کند که چه زمانی، چه پست‌هایی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

دو نکته مهم برای افزایش رشد پیج و تعامل مخاطبان:

  1. از فرصت محتوای تولید شده توسط کاربر نهایت استفاده را ببرید.

کاربران اینستاگرام محتوای بالقوه زیادی را برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کنند. ساختن محتوا توسط فالوورهای شما می‌تواند به شما در ایجاد یک جامعه پرجنب‌وجوش و با تعامل زیاد از مخاطبان کمک کند. محتوای تولید شده توسط کاربر همچنین می‌تواند مخاطبان شما را تشویق کند تا روش‌های خلاقانه تعامل خود با محصولات، خدمات یا شرکت شما را به اشتراک بگذارند.

  1. برای افزایش تعامل، عکس چهره افراد را در پست‌های خود قرار دهید.

مطالعه‌ای که توسطGeorgia Tech  انجام شده است؛ تعداد 1/1 میلیون عکس تصادفی در اینستاگرام را بررسی کرده و این نتایج جالب بدست آمده است.

تصاویر با چهره افراد

38٪ لایک بیشتر

32٪ نظر بیشتر

به دست می‌آورند.

اندازه گیری نتایج

اندازه‌گیری نتایج:

چگونه بفهمیم استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما نتیجه‌بخش بوده یا نه؟

پیگیری نتایج عملکرد در هر استراتژی شبکه اجتماعی ضروری است. این کار به شما امکان می‌دهد انواع مختلفی از محتوایی که برای مخاطب جذابیت دارد را پیدا کنید و در نتیجه استراتژی خود را بهینه کنید.

توجه دقیق به رشد مخاطبان، و تعداد لایک‌ها و نظرات پست‌های شما نشان می‌دهد که چه عواملی در روند افزایشی این تغییر مؤثر بوده و چه‌کارهایی ممکن است باعث افزایش رشد پیج شود. اگر می‌خواهید حتی عمیق‌تر به این مسئله ورود کنید، می‌توانید برای هر پست خود میزان تعامل را تعیین کنید.

نحوه محاسبه میزان تعامل در اینستاگرام:

نرخ تعامل با گرفتن تعداد لایک + نظرات و تقسیم آن بر تعداد فالوورهایی که حساب شما در زمان انتشار پست داشته است، به دست می‌آید.

جمع‌بندی

در اینستاگرام، کاربران می‌خواهند خود واقعی شما را ببینند و بدانند که در حال حاضر در دنیای شما چه اتفاقی می‌افتد که به آنها مربوط می‌شود؛ بنابراین، اگر می‌خواهید آنها را درگیر کنید، این مهم را در نظر بگیرید .

اینستاگرام بستر مناسبی برای به اشتراک‌گذاری محتوا، تعامل با مخاطبان و هدایت فروش از طریق تبلیغات است.

اما شما باید یک تبلیغ بی‌نقص بنویسید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

سعی کنید از شکلک‌ها، هشتگ‌ها و بیان دستاوردهای موجود در بیو اینستاگرام استفاده کنید تا صفحه شما از رقبا متمایز شود.

استراتژی‌های مؤثر برای نوشتن کپشن اینستاگرام شامل داستان‌سرایی، پرسیدن سؤال، استفاده از هشتگ و درخواست از فالوورها برای تگ کردن دوستان است.

این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند فالوور بیشتری جذب کنید و تعامل را در هر پستی که منتشر می‌کنید؛ افزایش می‌دهد.

با اولین جمله مخاطب را به دام بیندازید: از یک سؤال، یک نقل‌قول، یک باور غلط، یک شوخی یا یک واقعیت جالب استفاده کنید که ممکن است مخاطب را متعجب کند.

به هر کپشن در اینستاگرام خود ارزش اضافه کنید: پاسخ به این سؤال مخاطب که”چه سودی برای من دارد؟”

داستان بگویید: این بهترین فرصت برای شماست که یک برای برند خود هویت بسازید و با مشتریان ارتباط شخصی برقرار کنید.

از ترفندهای زبانی استفاده کنید: صدای برند، کلمات حسی، جملات کوتاه، شکلک.

روایت احساسی را فراموش نکنید: غریزه انسان‌ها را در نظر بگیرید، در فرصت‌های مناسب از ترفندهای تبلیغ نویسی عصبی استفاده کنید، محتوای تعاملی را به اشتراک بگذارید، از پست‌های کاروسلی و موارد دیگر استفاده کنید.

حالا ، شروع به تبلیغ در اینستاگرام کنید! و بخاطر داشته باشید که برای درک بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام خود ، باید بدانید که چه عواملی در روند بازاریابی موثر است و چه عواملی برای افزایش میزان تعامل شما خوب نیست.

بنابراین، همیشه نتیجه فعالیت‌های اینستاگرام خود را رصد کنید: داده‌ها را ردیابی کنید تا ببینید چگونه کاربران با محتوای اینستاگرام شما تعامل برقرار می‌کنند و استراتژی مبتنی بر تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام خود را بهینه کنید.