چگونه برای صفحه محصول مان تبلیغ نویسی کنیم؟ چه تکنیک هایی برای تبلیغ نویسی صفحه محصول مان وجود دارد ؟

در این مقاله از مقاله های تحقیقات بازار پیک مانی می خواهیم 12 تکنیک تبلیغ نویسی صفحه محصول را به شما بگوییم

تبلیغ نویسی چیست ؟

در ارتباط با تبلیغ نویسی چیست به اندازه کافی در مقاله مربوطه حرف زده شده و در اینجا به صورت خلاصه به آن اشاره می کنیم

تبلیغ نویسی یک هنر است ؛ هنر استفاده درست و بهینه از کلمات

در تبلیغ نویسی ما متنی را می نویسیم که به فروش محصول (یا خدمات) منجر شود

تبلیغ نویسی در واقع همان نقش صحبت های فروشنده را زمانی که به صورت حضوری و فیزیکی اقدام به خرید محصولی می کنید بازی میکند

تبلیغ نویسی قسمت جدا نشدنی از صفحه محصول است

برای جمله ی بالا دلیل کافی دارم ، ما قسمت های مختلف دیجیتال مارکتینگ را روی سایت مان و به طور مخصوص روی صفحه ی محصول مان پیاده سازی می کنیم

قسمت هایی مانند : تولید و بازاریابی محتوا ، سئو و …

هدف ما از این کار چیست ؟ درآمد بیشتر و به فروش رسیدن آن محصول

اما اگر تبلیغ نویسی نباشد این اتفاق می افتد ؟ مشخصا خیر

قطعه ی آخر (و حتی اصلی) پازل فروش کسب و کار اینترنتی ما ، همین تبلیغ نویسی است

از تبلیغ نویسی کجا باید استفاده کنیم ؟

پس از اینکه فهمیدیم تبلیغ نویسی چیست و قبل از اینکه تکنیک های تبلیغ نویسی را بگوییم باید بدانیم که از این علم در کجا ها باید استفاده کنیم

در دنیای آفلاین شما بسیار با این علم رو به رو شده اید : در تبلیغات بنری ، بیلبورد ها و …

اما در دنیای آنلاین بهتر است بگوییم هرکجا که محتوا باشد ، از تکنیک های تبلیغ نویسی نیز می توان استفاده کرد

مثل : ایمیل ، لندینگ پیج ها ، صفحه محصول و …

در محتوای 12 تکنیک برای تبلیغ نویسی صفحه محصول ، همانطور که از نامش پیداست تنها روی تبلیغ نویسی برای صفحات محصول تمرکز می کنیم و در رابطه با آن می نویسیم

صفحات محصول خوبی داشته باشید

احتمالا با درآمدی که می توانید از سایت و کسب و کار اینترنتی خود داشته باشید آگاهید

اما شما تنها زمانی می توانید به آن درآمد و فروش بالای محصول برسید که صفحات محصول خوبی داشته باشید

برای داشتن صفحات محصول عالی ما به دو مورد نیاز داریم : یک معرفی محصول ، دو توجه به نیاز مشتری

ممکن است وارد یک فروشگاه شوید ، محصول مورد نیاز خود را نیز پیدا کنید ، اما لزوما آن را می خرید؟

مسلما خیر ؛ در برخی مواقع صحبت کردن با فروشنده و یا هر چیز دیگر می تواند در خرید شما بسیار تاثیر گذار باشد

کارایی صفحه محصول دقیقا همین است ، برای داشتن یک صفحه محصول عالی به چهار بخش زیر نیاز داریم :

  1. محصول
  2. برند
  3. تبلیغ نویسی
  4. UI / UX

در ادامه تکنیک هایی را برای تبلیغ نویسی صفحه محصول به شما خواهیم گفت

هر کجا که محتوا باشد، از تکنیک های تبلیغ نویسی استفاده می شود.

در تبلیغ نویسی صفحات محصول به چه چیزهایی باید توجه کرد ؟

همیشه این نکته را مورد توجه قرار دهید که تبلیغ نویسی برای صفحات محصول یک روش تضمینی برای فروش محصولات است

این اتفاق به این دلیل می افتد که متنی که با اصول تبلیغ نویسی نوشته شده باشد ، بر روی مخاطب بسیار تاثیر گذار است و قاعدتا به تشویق برای خرید محصول منجر می شود

نکته ای که در تبلیغ نویسی صفحه محصول مهم است در نظر گرفتن مشکلات و نیاز های مخاطب ها می باشد

این نکته را جدی بگیرید چراکه جدی گرفتن تبلیغ نویسی باعث فروش رویایی برای سایت می شود

4 مرحله تبلیغ نویسی برای صفحه محصول

درست است که بحث ما به طور اختصاصی بر روی فروش از طریق سایت است اما 4 مرحله زیر را در فروش های تلفنی ، حضوری و … نیز می توان انجام داد

مرحله اول :

مخاطب با محصول آشنایی ندارد

ابتدا باید فرض کنید که مخاطب شما هیچ آشنایی با محصول شما ندارد پس بهتر است محصول تان را بطور کامل ، با جزئیات و داستان طور معرفی کنید

12 تکنیک تبلیغ نویسی

مرحله دوم :

مخاطب با محصول تان آشناست

قسمت دیگری از متن صفحه محصول تان باید برای کسانی نوشته شود که محصول را می شناسند

در اینجا مخاطب توضیحات اینکه محصول چیست و چه کاربردی دارد را نمی خواند و تنها می خواهد بداند این محصول برای خرید مناسب است یا خیر

پس باید توضیحات محصول تان را در این قسمت جوری بنویسید که مخاطب را به خرید کردن مشتاق کند

دقت کنید که نباید ویژگی های دروغین از محصول بنویسید و حتما باید توضیحات محصول درست و واقعی باشد

تبلیغ نویسی

مرحله سوم :

مخاطب هم محصول را می شناسد هم رقبا را

در این قسمت از متن شما نه تنها باید از محصول بنویسید و آن را معرفی کنید بلکه مزیت رقابتی خود را نیز باید ذکر کنید

باید بگویید که چرا مخاطب این محصول را از شما بخرد نه از رقیب تان

در ارتباط با مزیت رقابتی قبلا در پیک مانی سخن گفتیم و اینجا چند نمونه از آن ها را بیان می کنیم

مزیت رقابتی شما می تواند ارسال رایگان باشد ، تخفیف جشنواره ای ، ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت و یا هر چیز دیگر

مزیت رقابتی

مرحله چهارم :

کاربر قبلا از رقبا این محصول را خریده است

در مرحله اخر از متنی که قرار است برای محصول بنویسید باید کسانی را در نظر داشته باشید که نه تنها محصول را می شناسند بلکه آن را از رقبای شما خریده اند

نکته قابل توجه این است که مخاطبی که قبلا محصول را از رقیب تان خریده است می تواند تجربه ی خوب و یا بدی داشته باشد

شما می توانید بگویید که مخاطب با خرید از شما ، دیگر مشکلاتی که در خرید های قبلی داشته است را تجربه نمی کند و با دادن یکسری تضمین ها خیال مشتری خود را راحت کنید

12 تکنیک تبلیغ نویسی :

1 – محصول را کامل بشناسید

به متن آگهی زیر دقت کنید ، این آگهی برای اتوموبیل های رولز رویس نوشته شده است

” بلند ترین صدایی که در سرعت 60 مایل بر ساعت در ماشین رولز رویس جدید تان می شنوید ، صدای تیک تاک ساعت است “

دیوید اگیلوی 3 هفته زمان گذشت تا این اتومبیل را به طور کامل  و با جزئیات تحلیل و بررسی کند و در نهایت متن بالا را برای تبلیغ این محصول نوشت

پس تکنیک اول برای تبلیغ نویسی صفحه محصول را می تواند شناخت کامل محصول دانست

این شناخت باعث می شود به خوبی محصول را توصیف کنید و روی نقاط قوت آن متمرکز شوید

2 – متن مربوط به مشتری است نه شرکت تان

در مقالات تحقیقات بازار و بخصوص مقاله پرسونا هدف گفتیم که چرا باید مخاطب هدف تان را بشناسید و چگونه دانستن ویژگی های شخصیتی او می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند

یکی از جاهایی که باعث رشد کسب و کار تان می شود نیز همینجاست ، مخاطب هدف تان یک نوجوان است که دغدغه اصلی اش آزمون کنکور پیش رویش اش می باشد یا یک خانوم خانه دار و یا حتی یک پسر جوان که در شرکت برنامه نویسی فعالیت می کند

مشخص است که هر کدام از این شخصیت ها نیاز ها ، دغدغه ها و اولویت های متفاوتی دارند

شناخت این موارد برای نوشتن یک تبلیغ مهم است ، آیا برای مخاطب شما صرفه جویی در هزینه مهم است ؟ یا خاص بودن آن محصول اهمیت دارد و …

سعی کنید در ابتدای محتوای تان دقیقا به نیاز های کاربر که توسط محصول رفع می شود اشاره کنید

3 – عنوان جذاب بنویسید تا تبلیغ شما برای همیشه در حافظه مخاطب هک شود

معمولا برای نوشتن متن محصول از تعداد واژه های زیادی استفاده می کنیم ، یعنی متنی طولانی برای محصول مان می نویسیم

در خیلی از مواقع مخاطب تمام این متن را نمی خواند و یا اسکرول می کند تا آخر یا به سرعت از قسمت های زیادی میگذرد

اما قسمتی که به هیچ عنوان از چشم مخاطب دور نمی ماند و حتما دیده می شود عنوان و تیتر ها می باشند

پس جملات جذاب تان را در تیتر ها و عنوان های متن بنویسید

تیتر جذاب

4 – استرس دادن به مخاطب

شاید این مورد یک حقیقت تلخ باشد اما هرچند که متن قوی ای نوشته باشید و نکات گفته شده در تبلیغ نویسی را رعایت کرده باشید اما اضطرابی به خواننده وارد نکنید ، هیچگاه محصول تان به فروش نمی رود

خیلی وقت ها همین استرسی که به مخاطب وارد می کنید باعث واکنش نشان دادن و خرید کردن او می شود

پس سعی کنید از تکنیک هایی مانند محدودیت زمانی برای خریدن محصول با تخفیف و یا بیان اینکه از این محصول تنها یک عدد باقی مانده استفاده کنید

استرس دادن

5 – پیشنهاد شگفت انگیز

این تکنیک هم از جمله تکنیک هایی از تبلیغ نویسی است که امتحانش را پس داده و همیشه جواب داده است

پیشنهادی به مشتری دهید که قادر به رد کردن آن نباشد ، پیشنهادی که مخاطب احساس کند دارای یک ارزش افزوده است

این پیشنهاد شگفت انگیز حتی می تواند باعث شود مخاطب شما در دفعات بعد نیز شما را از میان رقبای تان انتخاب کند

6 – پایان بندی قوی و قدرتمند

در بخش پایانی متن تان می توانید به مخاطب نشان دهید که طی کردن مراحل خرید بسیار آسان است

می توانید به او بگویید که چگونه باید محصول را سفارش دهد و یا فرآیند تماس گرفتن با شما چقدر ساده انجام می شود

حتما دکمه خرید کردن را در پایان در محتوای صفحه محصول قرار دهید تا اگر مخاطب تصمیم به خرید گرفت به صفحات دیگر ارجاع داده نشود

7 – طبیعی تبلیغ کنید

معمولا هنگامی که تبلیغی نوشته می شود به دلیل متمرکز شدن روی نقاط قوت (و برخی اوقات بزرگ نمایی) باعث می شود که متن شما از حالت طبیعی بودن خارج شود

این اتفاق اصلا خوشایند نیست چراکه مخاطب متن تبلیغاتی طبیعی را می پسندد

پس هر کجا که حس کردید متن تان دارد از جاده ی طبیعی بودن خارج می شود ، لطفا آن را به مسیر درست بازگردانید

8 – از گرافیک استفاده کنید

شاید این مورد با دیگر موارد گفته شده متفاوت باشد ، تا الان ما راجب نوشتن صحبت کردیم و گفتیم که تبلیغ نویسی یعنی علم استفاده از کلمات اما در این مورد میخواهیم بگوییم که برای تاثیر گذاری بیشتر می توانید از تصاویر و ویدیو هم استفاده کنید

دقت کنید که هر کدام از این موارد در حالی که می توانند الزامی نباشند اما به اندازه ای تاثیر گذاری را بیشتر می کنند

استفاده از تصویر و یا ویدیو از جمله مواردی است که این تاثیر گذاری را به طرز چشمگیری افزایش میدهد

اگر می توانید از خود تان فیلم بگیرید و ویژگی های محصول را توضیح دهید یا از یکی از مشتریان تان بخواهید رضایت خرید اش را اعلام کند و از او فیلم بگیرید و یا هر ایده ی خلاقانه ی دیگری که به ذهن تان می رسد

9 – مزایا از ویژگی ها با ارزش ترند

این مورد را بار ها در مقاله به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم گفته ایم اما انقدر مهم و تاثیر گذار است که آن را به عنوان یک مورد جدا بیان کنیم

مزیت های محصول تان از ویژگی های آن مهم تر و با ارزش تر است

اینکه می گوییم بر روی نیازی که محصول تان از مخاطب رفع می کند تمرکز کنید و آن را در متن پر رنگ جلوه دهید دقیقا برای همین دلیل است

سعی کنید در ابتدای متن در باره مزیت های محصول صحبت کنید ، برای بیان ویژگی ها فرصت بسیار است …

10 – از فرمول ابتدای مقاله استفاده کنید

طبیعتا الگو های زیادی وجود دارند که بخواهید متن تان را مطابق با آن بنویسید

یکی از آن فرمول ها ، فرمولی است که در ابتدای مقاله آن را گفتیم و دوباره آن را تکرار نمی کنیم

11 – از فرمول 4p استفاده کنید

یک فرمول 4 مرحله ای دیگر وجود دارد که از 4p تشکیل شده است

این 4p عبارتند از : Picture – Promise – Prove – Push

در این فرمول ما ابتدا با یک عنوان تصویری شروع می کنیم ، منظور از تصویری یعنی یک تصویر را در ذهن مخاطب تداعی کند ؛ بطور مثال : برگ های زرد پاییز

پس از آن ما یک قولی را به مخاطب می دهیم ، به او می گوییم که با خرید چه چیزی قرار است بدست بیاورد ، همان مزیت محصول

در ادامه ما ادعای خود را اثبات می کنیم ، این اثبات می تواند قرار دادن ویدیو های مشتریان راضی باشد

و در مرحله آخر از مخاطب می خواهیم که همین حالا خرید کند

در هر کدام از فرمول ها می توانید از نکات گفته شده در این مقاله استفاده کنید

12 – از فرمول AIDA استفاده کنید

مانند دو فرمول قبلی ، فرمول AIDA نیز یک فرمول پر کاربرد برای نوشتن متن تبلیغاتی محسوب می شود

مرحله اول : Awareness یا آگاهی

مرحله دوم : Interest یا جذاب

مرحله سوم : Desire یا اشتیاق

مرحله چهارم : Action یا اقدام

ابتدا به مخاطب آگاهی میدهیم و توجه اش را به محصول جذب می کنیم

در ادامه سعی می کنیم مخاطب را به آن محصول علاقه مند کنیم

حال کسی که تا این مرحله رسیده است ، می تواند خریدار نیز باشد پس سعی می کنیم احساست مخاطب را تحریک کنیم

و در نهایت کاری می کنیم که مخاطب بر روی دکمه خرید کلیک کند