در این مقاله به شما می گوییم که درآمد دیجیتال مارکتینگ چقدر است و چه چیز هایی در افزایش درآمد آن تاثیر گذار است

 

درآمد دیجیتال مارکتینگ در کشورهای مختلف جهان چقدر است؟

در دنیای دیجیتال امروز که اقتصاد جهان به صورت آنلاین پیش می رود , شرکت ها نیاز بیشتری به متخصصانی در این زمینه دارند. تقاضا برای انواع مشاغل مربوط به بازاریابی دیجیتال وجود دارد و انتظار می‌رود که این امر در سال های آتی هم ادامه داشته باشد.

در این مقاله به درآمد دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال در کشور های مختلف جهان خواهیم پرداخت.

 حرفه دیجیتال مارکتینگ یعنی داشتن یک سری مهارت ها و ارائه خدمات بازاریابی آنلاین به مشتریان . مشاوران معمولا در خانه کار می‌کنند و کاربران خود را با اسکایپ , ایمیل و دیگر ابزارهای همکاری پشتیبانی می‌کنند . آنها معمولا بخشی از یک تیم بزرگ‌تر هستند و نیاز های کاربران را بر طرف می کنند.

اما بر می گردیم به سراع سوال خودمان ، درآمد دیجیتال مارکتینگ ؟

 پاسخ به این سوال کلی جواب های با جزییات زیادی می خواهد اما در کل میزان حقوق متخصصان بازاریابی دیجیتال به صورت میانگین متفاوت است. این میزان درآمد به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای افراد متفاوت متغیر است.

 

عوامل موثر بر حقوق دیجیتال مارکتینگ

 

میزان تجربه یا به اصطلاح سابقه کاری

اگر علاقه‌مند به پیوستن به دنیای دیجیتال هستید به این فکر نکنید که نداشتن تجربه سد راه شما خواهد بود. درست است که تجربه نقش مهمی در درآمد دارد اما , سال‌ها کار در این صنعت حقوق بالاتری را تضمین نمی‌کند .

دریافتی ها نشان می دهند که مدیران تجارت الکترونیک , مدیران روابط‌ عمومی و مدیران بازاریابی همگی درآمد بیشتری نسبت به مدیران seo دارند .

بر خلاف دیگر مشاغل بازاریابی , یک بازاریاب دیجیتال باید تقریبا در همه زمینه ها کار کند و اگر تمام ‌وقت خود را صرف یک تخصص در یک حوزه کند لزوما درآمد بالاتری ندارد.

به عنوان مثال , اگر شما در seo  استاد باشید و سال ها در این حیطه کار کرده باشید , حداکثر حقوقی که می‌توانید دریافت کنید در مقایسه با میانگین درآمد متوسطی است.

خلاصه اینکه اگر میخواهید که میزان حقوق تان را بیشتر کنید باید با حیطه های مختلف این  رشته آشنایی داشته باشید.

 

مهارت‌ها

 

یک بازاریاب موفق دیجیتال باید مهارت های مهم و زیادی را بلد باشد .

طبق مطالعات , مهارت‌هایی که می‌توانند تاثیر مثبتی بر حقوق داشته باشند شامل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی , seo و بازاریابی ایمیلی هستند .

به عبارت دیگر , شرکت‌ها متخصصانی را که می‌توانند چرخه کامل بازاریابی را انجام دهند ( از کسب ترافیک تا تبدیل ) و محدود به یک مجموعه مهارت‌های خاص نیستند را بیشتر جذب می کنند .

 

شهرت و اعتبار

این فاکتوری است که اغلب حرفه‌ای‌ها آن را نادیده می‌گیرند اما وقتی به خوبی بر روی آن کار شود ، تفاوت بزرگی در میزان حقوق شما ایجاد می کند. این ویژگی حتی به شما آزادی در انتخاب شرکتی که می خواهید در آن مشغول شوید را می دهد .

اعتبار شما رابطه مستقیمی با برند تخصصی شما خواهد داشت . بازاریاب‌های دیجیتالی که شناخته‌ شده هستند , می‌توانند برای خدمات خود هزینه بیشتری داشته باشند , مورد احترام بوده و در هنگام کار برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال ، حقوق بالاتری را درخواست و دریافت می کنند .

 

موقعیت شغلی

 

طبیعتا بالا رفتن حقوق به موقعیتی در آن مشغول به کار هستید بستگی دارد. یک متخصص بازاریابی دیجیتال که مدیر یک تیم است بیشتر از کسی که به تنهایی کار می کند حقوق می گیرد . همچنین بازاریاب‌ های با صلاحیت و تجربه می‌توانند در جلسات تصمیم‌گیری شرکت و نظر بدهند و در آخر حقوق بالاتری داشته باشند.

به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال ، انتخاب‌های دیگری هم دارید که می‌توانند حقوق بیشتری برای شما ایجاد کنند . شما می‌توانید برای خودتان کار کرده و آژانس بازاریابی دیجیتال راه‌اندازی و کسب‌ و کارخود را به صورت آنلاین اداره کنید.

در طی سال‌ها تغییراتی در شیوه زندگی ما به خصوص در محل کار ایجاد شده است . در حال حاضر ، بیشتر از قبل مهارت‌های دیجیتالی در طیف وسیعی از صنایع مختلف در سراسر جهان دنبال می شوند.

 

توانایی تحویل نتایج

از تفاوت‌های میان بازاریابی سنتی و آنلاین قابل‌اندازه‌گیری بودن همه چیز و در دسترس بودن نتیجه کار است. به بیان دیگر در دنیای دیجیتال سود و زبان ساده تر مشخص می شود و کار شما را برای تصمیم گیری های آینده راحت تر می کند.

 در ضمن بازاریاب‌های فعالی که توانایی اجرای کار های سود آور را دارند و ارزش پولی واقعی به یک شرکت بدهند پاداش بیشتری دریافت می کنند.

خواندن و شنیدن داستان‌های موفقیت افراد و  استفاده از تجربیات آنان می‌تواند باعث ایجاد موقعیت بهتر و حقوق بالاتر در آینده خواهد داشت.

حقوق بازاریاب‌های دیجیتال به شدت به نوع مهارت‌ها , تجربه , و ارزشی که به یک شرکت و یا یک تیم می‌دهند , بستگی دارد .

اگر مهارت‌های بازاریابی دیجیتال درستی داشته باشید و بدانید که چگونه از آن‌ها استفاده کنید , توانایی پول درآوردن هم دارید .

 فراموش نکنید که مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بر حقوق و درآمد شما تاثیر بگذارد ( زمانی که کسب‌وکار خود را اداره می‌کنید ) توانایی ارائه نتایج است .

 

بهترین راه‌ها برای تبلیغ برند شخصی شما

 

حال می خواهیم راهکار هایی به شما بدهیم که نه با برند سازمانی بلکه با برند شخصی خودتان بتوانید در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ به درآمد بالایی برسید

داشتن وب بلاگ شخصی

حتی اگر برای یک شرکت کار می‌کنید ، باز هم می‌توانید یک وبلاگ دیجیتالی برای خود ایجاد کرده و تجربیات خود را به روز رسانی کرده و در فضای دیجیتال حضور داشته باشید.

 

ارتباطات با influencers (اینفلونسر) های صنعت

 برقراری ارتباط با متخصصان این صنعت در فضای مجازی از جمله  فیسبوک ، توییتر و  LinkedIn  راه مناسبی  برای افزایش شهرت و نام تجاری شما است .

زمانی که به عنوان یک ” متخصص ” از سوی دیگر متخصصان معرفی شوید ، به راحتی می توانید این معرفی را در مجلات و فضاهای دیگر به اشتراک بگذارید و یک دارایی بزرگ برای رزومه تان بدست بیاورید.  

 

 انتشار مطالب در وب سایت‌های معروف

 

بازاریاب دیجیتال باید همیشه فعال باشد و از هر فرصتی را برای جلو بردن کار خود استفاده کند . 

انتشار مطلب در وب سایت های معروف یکی از بهترین روش‌ها برای نشان دادن تخصص تان است. با این کار علاوه بر اینکه خودتان را مشهور می‌کنید ، حق درخواست برای حقوق بالاتر را هم برای خودتان ایجاد می کنید.

 

حقوق بازاریاب دیجیتال تازه کار چقدر می تواند باشد؟

میانگین حقوق کسی که متخصص باشد اما تجربه کاری نداشته باشد معمولا رقم متوسطی است .این افراد چون پایین‌ترین موقعیت شغلی در نردبان ترقی حرفه بازاریابی دیجیتال را دارند , در ابتدا حقوق بالایی نخواهند داشت.

یک بازاریاب برای ورود , اول باید مدرک بازاریابی را بگیرد و تحصیلات رسمی داشته باشد. اگر شما مدرک بازاریابی دیجیتال را ندارید ، بهترین راه ، ایجاد مهارت‌های لازم با شرکت کردن در دوره های بازاریابی دیجیتال است . یک کلاس درس خوب ، مفاهیم اولیه و پیشرفته بازاریابی آنلاین را به شما آموزش داده و کمک می‌کند تا در این صنعت کار کنید.

زمانی که به عنوان یک بازاریاب تازه‌کار فعالیت خود را شروع می‌کنید ، حقوق متوسطی خواهید داشت و کم کم به رقم های بالاتر می رسید.

اگر به حقوق بیشتری نیاز دارید بهتر است از فضای بازاریابی دیجیتال خارج شده و موقعیت های مدیریتی را دنبال کنید و در نهایت به مدیر بازاریابی تبدیل شوید .

 

برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال  به چه چیز هایی نیاز دارید ؟

بسیاری از مردم مهارت‌های لازم برای رسیدن به تخصص در صنعت بازاریابی دیجیتال را دست‌کم می‌گیرند و همین عامل باعث شکست ها و ناامیدی های زیادی می شود .

بدانید که دراین مسیر باید صبور ، خلاق و استعدادی برای نوشتن داشته باشید.

 در کنار این عوامل باید دانش SEO ، HTML ، و هم چنین زبان‌های رایانه‌ای مانند پایتون داشته باشید.

در اینجا لیست برخی از کار هایی که باید انجام دهید ذکر شده مانند؛

•به عنوان دستیار یک متخصص بازاریابی دیجیتال کار کنید.

•کمپین  PPC را دنبال کنید.    

•در ارتباط با واژه‌های کلیدی و شناسایی موضوعات  هدف تحقیق انجام  دهید.

•تکالیف بازاریابی ایمیلی اجرا کنید.

•مقاله بنویسید.

•با SEO تغییراتی در طراحی وب داشته باشید.

•کمپین ‌های کمک‌رسانی برای ایجاد ارتباط اجرا کنید.

•بر روی حساب‌های رسانه‌های اجتماعی کار کنید.

•گزارش‌های وضعیت پروژه ( برای کاربران و یا مدیریت )را آماده کنید.

•یک نسخه تبلیغی برای کمپین ‌های رسانه‌ای PPC و social بنویسید.

•با موسسات خارجی یا freelancers  کارکنید.

 

 یک مدیر بازاریابی دیجیتال چه وظایفی دارد ؟

 

•طراحی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال

•نظارت بر اجرای کمپین ‌های بازاریابی دیجیتال

•مدیریت اعضای تیم بازاریابی دیجیتال

•کار با مدیر بازاریابی برای اطمینان از اینکه تمام فعالیت‌های دیجیتال بخشی از برنامه بازاریابی کلی هستند.

•ملاقات با کاربر و مدیریت

•آماده‌سازی گزارش‌های پیشرفت در تمام فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال

•شناسایی کانال‌های جدید و فرصت‌های ارتقا

 

آیا مدیر بازاریابی دیجیتال یکی از بالاترین حقوق مشاغل بازاریابی  را دارد؟

در مقایسه با حقوق سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال , حقوق یک مدیر بازاریابی دیجیتال بالاتر است و در برخی موارد این مبلغ  هر سال بیشتر می شود .اما وقتی کار بازاریابی به طور کلی مطرح شود , این کار بالاترین دست‌مزد را ندارد .

بیش‌ترین  حقوق دریافتی در بازاریابی را رییس ارشد بازاریابی و معاون رئیس بازاریابی دریافت می کنند.

شما باید تجربه کاری در موقعیت‌های مدیریتی و توانایی طراحی استراتژی‌های بازاریابی موثر آنلاین را داشته باشید .

تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی دیجیتال نقطه شروع خوبی برای رسیدن به بالای نردبان است .

حقوق سایر متخصصان بازاریابی که در صنعت بازاریابی دیجیتال کار می‌کنند در مقایسه از بیشترین تا کمترین به ترتیب؛

متخصص بازاریابی محتوا

مدیر بازاریابی وابسته

مدیر وب سایت‌های ارتباط جمعی

متخصص  SEO 

متخصص PPC

طراح گرافیک

 

درآمد دیجیتال مارکتینگ در هر کشور چقدر است ؟

 

درست است که بازاریابی دیجیتال را در خانه هم می توانید انجام دهید و به کاربران در هر جایی از دنیا خدمت رسانی داشته باشید اما , کشور محل اقامت شما بر حقوق و نرخ ساعتی شما تاثیر می‌گذارد.

 ایالات‌متحده ازکشور هایی که حقوق بازاریاب ها در آن به نسبت سایر نقاط بیشتر است. میانگین حقوق یک بازاریاب دیجیتال با ۵ سال سابقه در ایالات‌متحده  تقریبا 70 برابر هند و 20 برابر آلمان است.

اینکه بازاریابی دیجیتال چقدر می‌توانند درآمد داشته باشد, بسته به میزان ساعت‌های صرف‌شده در ماه دارد. نرخ معمولی ساعت در کشور های مختلف متفاوت است.

از تفاوت های دیگر میزان جمعیت شهر هاست. شهر های پر جمعیت بازاریاب های بیشتری نسبت به بخش های کم جمعیت دارند و همین عامل سبب افزایش حقوق رقابتی خواهد بود.   

نتایج نشان می‌دهد که مدیران بازاریابی دیجیتال درآسیا در مقایسه با قاره‌های دیگر در سراسر جهان بیش‌ترین درآمد را دارند .

در حقیقت، بهترین کشور برای یک بازاریاب دیجیتال ژاپن است . دومین مورد در این لیست ، چین بوده و آمریکا سومین جایگاه را به دست می آورد.

در کشورهای اروپایی ، دانمارک در بالای این فهرست قرار دارد و با توجه به تجزیه و تحلیل ها ، مدیران بازاریابی دیجیتال دانمارکی در رتبه چهارم جهانی رتبه‌بندی می شوند.

 اما سایر کشور ها مثل بریتانیا نمی‌توانیم چنین مقایسه ای کنیم , در مقایسه با ژاپن حقوق مدیران بازاریابی دیجیتال در بریتانیا تقریبا نصف است و به نوعی آنها در فهرست آخر جای داده می شوند.