اگر با پیک مانی همراه بوده باشید ، 10 استراتژی برای رشد سریع در اینستاگرام را برای شما توضیح دادیم
حال که شما پیجی حرفه ای دارید ، نیازمند ابزار هایی هستید که به شما بگوید چقدر در کارتان موفق اید ؟
آیا مسیرتان را درست می روید و یا اینکه چه زمانی به هدف تان می رسید ؟
در این مقاله ابزار های آنالیز اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد

 

چرا باید صفحه ی اینستاگرام خودمان را تحلیل کنیم ؟

 

برند شما برای رسیدن به موفقیت ابتدا نیاز دارد مخاطب هدف خودش را بشناسد ، یعنی باید بدانید مشتریان شما دقیقا چه کسانی هستند ؟

پس از این کار شما باید از رفتار مخاطبین هدفتان آگاه باشید

رفتار هایی مانند : زمان هایی که بیشتر در اینستاگرام فعال اند و یا چقدر برای اینستاگرام وقت می گذارند

با استفاده از ابزار های آنالیز اینستاگرام می توانیم به اطلاعات خیلی مهم تری هم دست پیدا کنیم

علایق مشتریان تان چیست و از چه محتوا هایی خوششان می آید

با استفاده از این اطلاعات می توانیم سوژه های مناسبی برای تولید کردن محتوا و پیاده سازی استراتژی های بازاریابی داشته باشیم

 

اگر از ابزار های آنالیز اینستاگرام استفاده نکنیم چه می شود ؟

استفاده از ابزار های آنالیز اینستاگرام

 

اگر شما مخاطب هدف تان را شناخته باشید و از ابزار های آنالیز اینستاگرام استفاده نکنید ، ممکن است در زمان هایی پست بگزارید که مخاطبان تان فعال نیستند

این مسئله نرخ تعامل پیج تان را کمتر می کند

همچنین ممکن است بیش از حد یا کمتر از حد پست بگزارید که این اتفاق هم می تواند به از دست رفتن فالور برای شما منجر شود

 

ابزار های آنالیز اینستاگرام رایگان

 

1 – Instagram insights

دسترسی به این ابزار فوق العاده پس از ساخت حساب بیزنسی در اینستاگرام خود به خود به شما داده می شود

با این ابزار می توانید میزان محبوبیت پست های خود را ببینید

از گزارش های آماری دیگری که به صورت هفتگی به آن دست پیدا می کنید ، میزان رشد فالور و میانگین نره تعامل فالور های تان با پست های پیج شماست

 

2 – Iconosquare

ویژگی هایی که ابزار Iconosquare به شما می دهد :

تجزیه و تحلیل اینستاگرام

 

  • زمان بندی پست ها
  • نظارت بر فعالیت کاربرانی که راجب برند شما نظر می دهند
  • بررسی هشتگ ها و رقبا

 

3 – Pixlee

اگر تیم بازاریابی دارید ، این ابزار خیلی به دردتان خواهد خورد

Pixlee امکان ایجاد گزارش های قابل اشتراک را به شما می دهد

معمولا برند های بزرگ از این ابزار استفاده می کنند

از دیگر ویژگی های خوبی که این ابزار دارد امکان پیدا کردن اینفلوئنسر برای تبلیغات پیج تان می باشد

 

معنی برخی اصطلاحات در آنالیز پیج

اصطلاحات اینستاگرام

 

Impression : تعداد دفعاتی که پست شما دیده شده است

Reach : تعداد اکانت هایی که پست شما را دیده اند

Profile visit : تعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است

Website click : تعداد دفعاتی که کاربران از پیج تان به سایت شما وارد شده اند

Call click : تعداد دفعاتی که فالور ها روی تماس ( یا ایمیل ) کلیک کرده اند

 

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم ، با استفاده از ابزار های آنالیز اینستاگرام می توانیم مشخصات فالور های مان را بدانیم ، مهم ترین مشخصاتی که از فالور هایمان به دست می آوریم به شرح زیر است

 

Top location : بیشترین فالوور های تان از چه شهر یا کشوری هستند

Age range : بازه ی سنی فالوور های تان از چه سنی تا چه سنی است

Gender : نسبت جنسیت (مرد یا زن بودن ) فالوور های تان چگونه است

Follower hours : میانگین زمانی که فالوور های تان در اینستاگرام حضور دارند

Follower days  : در چه ساعت هایی فعالیت فالوور های تان در اینستاگرام بیشتر است