اینستاگرام یکی از شبکه های مجازی محبوب در کشورمان است که هر روز تعداد کاربرانش افزایش می یابد ، با افزایش روز افزون کاربران این شبکه اجتماعی ، صاحبان کسب و کار ها به این فکر افتادند که از این طریق اقدام به بازاریابی در اینستاگرام و فروش محصولات خود کنند.

در ادامه این مقاله به اهمیت شبکه های مجازی در جذب مشتری ، مزایای اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار ها، اینفلوئنسر مارکتینگ میپردازیم و چند نکته برای بازاریابی و افزایش فروش بیشتر با اینستاگرام را برایتان بازگو میکنیم.

 

اهمیت شبکه های مجازی در جذب مشتری

اینستاگرام یکی از بهترین روش ها برای افزایش ترافیک سایت و برندسازی می باشد

شبکه های مجازی کاربران بسیاری دارند و هر روز تعداد کاربران آنها بیشتر و بیشتر میشود. طبق قانون یک نه نود، از 100 درصد کاربران شبکه های مجازی 1 درصد مدیران اصلی این شبکه ها هستند، 9 درصد افرادی هستند که کسب و کار های خود را وارد این شبکه های مجازی میکنند و کسب در امد میکنند و 90 درصد هم کسانی هستند که از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند.

این که شما به فکر گسترش کسب و کارتان در فضای مجازی افتاده اید شما را وارد 9 درصد کسانی میکند که کسب و کارشان را در شبکه های اجتماعی گسترش میدهند و باید بدانید که شما همین الان از 90 درصد افراد هوش مالی بهتری داشته اید و در استفادده از شبکه های اجتماعی از کاربران عادی این شبکه ها یک پله جلوتر هستید.

حال در این جا به بررسی چند نکته در مورد اهیمت شبکه های مجازی میپردازیم:

 

شبکه های اجتماعی بهترین راه برای شناخت مخاطبانتان

اولین راه موفقت هر برند شناخت مخاطبان خود است. در شبکه های مجازی شما این امکان را دارید تا مخاطبان خود را بیشتر بشناسید و با توجه به نیازها و علایق انها اقدام به فروش محصولاتتان بکنید.

 

مخاطبان زیاد

کاربران شبکه های اجتماعی هر روز بیشتر و بیشتر میشود و هر یک از این کاربران میتوانند یکی از مشتریان شما باشند به شرطی که با بازاریابی درست انها را به سمت کسب‌وکار خودتان بکشانید.

در واقع هر یک از کاربران یا مشتریان شما در شبکه های اجتماعی میتوانند در حکم پله ای برای پیشرفت شما باشند تا شما را به موفقیت برسانند.

به صورت کلی هر چه کسب و کار شما مخاطب بیشتری داشته باشد اعتبار برند شما هم بیشتر می شود و با توجه به حجم زیاد کاربران شبکه های اجتماعی ، جذب مخاطب در این شبکه ها کار اسانی است.

 

نظارت بر رقبا

 

به کمک شبکه های اجتماعی میتوانید اطلاعات کلیدی و مهمی از رقبای خود بدست اورید و از انها برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید.

موارد زیر هم از دیگر موارد مهم شبکه های اجتماعی برای کسب و کار ها هستند:

  • برند سازی
  • هزینه های کمتر برای تبلیغات
  • به اشتراک گداری محتوا به صورت ساده تر و سریع تر
  • نرخ جذب بالای مخاطبین
  • و…

 

مزایای اینستاگرام برای کسب و کارها

شما میتوانید با ساخت یک اکانت تجاری (Business account) در اینستاگرام اقدام به فروش و ارائه خدمات کنید، این کار چند مزیت دارد که در زیر به برسی هر کدام از انها میپردازیم:

 

بهتر و بیشتر دیده شدن

شاید تعداد افرادی که در منمطقه خودتان با کسب و کار شما اشنا هستند به زیر 100 نفر برسد اما با استفاده از اینستاگرام میتوانید کسب و کار خود را به تمامی افراد جهان معرفی کنید و بیشتر و بهتر دیده شوید.

 

امار صحیح از مشتریانتان

اینستاگرام قابلیتی دارد که با استفاده از ان میتوانید امار و فعالبت های خود را در ان مشاهده کنید، این که این قسمت چنگی به دل نمیزند درست است اما باید بدانید که اینستاگرام یکی از معدود شبکه های اجتماعی است که این قابلیت را دارد.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی با افراد تأثیرگذار

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) یا بازاریابی با افراد تأثیرگذار یکی از پدیده های نو ظهور در بازاریابی اینستاگرام است که به تازگی در شبکه های اجتماعی رواج پیدا کرده است.

 

شیوه ی این کار هم به این صورت است که:

اینفلوئنسر مارکتینگ، گونه ای از بازاریابی است که بر شناسایی افراد تأثیرگذار و استفاده از آنها جهت دستیابی به مخاطبان هدف متمرکز میباشد.

افراد تاثیر گذار میتوانند:

  • سیاستمدارها
  • سلبریتی ها
  • بازیگران
  • خواننده ها
  • ورزشکاران
  • و…

 

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

دلایل بسیاری وجود دارند که استفاده ازاین تکنیک را توجیه میکنند. در ادامه به چند مورد از مهم ترینِ این دلایل اشاره میکنیم:

  • اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار، پیشتر اعتماد و وفاداری مخاطبانشان را جلب کرده اند، و این یکی از مهم ترین ویژگی های افراد تاثیرگذار است که میتواند به شما بزرگترین کمک را بکند.
  • اینفلوئنسرها به شما کمک میکنند تا به مخاطبان خاص دست پیدا کنید: این افراد مثل یک “آهنربا” عمل میکنند و تمام گروه ها و جوامع اجتماعی را در یکجا گرد هم جمع می نمایند.
  • اینفلوئنسرها میتوانند مخاطبان و مشتریان باکیفیتی برای برند شما فراهم کنند.
  • اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار میتوانند بازده درآمد شما را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهند.
  • اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار میتوانند رتبه ی سئو ی شما را ارتقا دهند.

 

چند ترفند بازاریابی اینستاگرامی

 

گسترش و افزایش کاربران این شبکه اجتماعی باعث شد تا بازاریاب ها به فکر استفاده از این فضا شوند. بازاریاب ها نتایج کار خود را منتشر کردند و مورد استفاده مردم قرار گرفت.

در ادامه چند مورد از این ترفند ها و نکات را برای شما نوشته ایم:

 

از ادرس پروفایلتان درست استفاده کنید

شما میتوانید با گذاشتن ادرس سایتتان در پروفایل اینستاگرامتان گذاشته و وقتی کاربران روی ادرس کلیک کردند با یک پیشنهاد جذاب در سایتتان ایمیل انها را بگیرید و روی انها ترفند های بازاریابی ایمیلی را پیاده کنید تا به یکی از مشتریان دائمی و وفادار شما تبدیل شوند.

 

عکس های جذاب و منحصر به فرد انتخاب کنید

در اینستاگرام اول از همه تصاویر شما برای کاربران نشان داده می شوند و بعد کاربران روی تصاویری که توجهشان را جلب کرده است کلیک میکنند و توضیحات ان را میخوانند. پس در انتخاب تصاویر دقت کافی را به عمل اورید.

 

مطالب انحصاری

محتوای یا کیفیت و منحصر به فردی تولید کنید تا بهتر دیده شوید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

 

هر ماه تصویر پروفایل خود را عوض کنید

این کار باعث می شود تا اینستاگرام شما را به عنوان یک فرد فعال بشناسد و تصاویر شما را در نتایج جستجو نمایش دهد.

 

سخن آخر

از آنجاییکه شبکه اجتماعی اینستاگرام پتانسیل بالایی در نمایش و بهتر دیده شدن کسب و کارها  دارد، در حال حاضر برندهای زیادی بازاریابی اینترنتی خود را بر روی بستر این شبکه قرار داده اند و نتایج فوق العاده خوبی هم بدست آورده اند.

شما هم میتوانید با رعایت نکات بالا کسب‌و‌کار خود را در بستر شبکه ‌اجتماعی اینستاگرام شروع کنید، اگر هم در این کار ناتوان بودید با پشتکار و کمک گرفتن از افراد کاربلد و باتجربه در این حوزه به هدف خود دست یابید و به کسب‌وکار خود رونق دهید.