اینستاگرام یک پلتفرم غیر قابل انکار برای بازاریابی است در سال 2019 تعداد کاربران اینستاگرام رسماً به بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده است  و این به این معنی است که اکنون محبوبیت بیشتری نسبت به غول های رسانه های اجتماعی مثل توییتر یا LinkedIn دارد.

در اینستاگرام تعداد زیادی از کاربران فعال هستند و منتظر دیدن محتوای جذاب هستند. بنابراین ، چگونه می توانید به همه آن کاربران دسترسی پیدا کرده و فرصت هایی را برای آنها ایجاد کنید تا با نام تجاری شما تعامل داشته باشند؟ پاسخ ممکن است شما را متعجب کند سئو اینستاگرام.

یک سوال خیلی مهم این است که آیا واقعاً میتوان همان روشهای SEO را که برای بهینه سازی صفحات وب سایت استفاده می شود برای یک رسانه اجتماعی مثل اینستاگرام به کار برد؟

خوشبختانه می توان این کار را کرد  نکته مهم این است که اینستاگرام باعث ایجاد استراتژی جدید برای بهینه سازی و سئو نمی شود ، بلکه استفاده از آن ، شبیه همان چیزی است که قبلاً در مورد SEO وب سایت می دانید تا باعث افزایش بازدید از حساب اینستاگرام شود. این پلتفرم توابع جستجوی داخلی دارد که مانند یک گوگل کوچک عمل می کند.

در اینجا ، ما قصد داریم هشت روش شناخته شده سئو اینستاگرام را بیان کنیم تا بازدید بیشتری از پروفایل صورت گیرد

 

نمایه اینستاگرام خود را بهینه کنید

اولین گامی که باید برای بهبود سئو اینستاگرام خود بردارید ، بهینه سازی نمایه اینستاگرام است. اگر پروفایل برای بهتر شدن تجربه کاربران و رضایت آنها هنگام بازدید از آن بهینه نشود ، فعالیت طولانی مدت در اینستاگرام فایده ای نخواهد داشت.

چند ترفند برای بهینه سازی نمایه اینستاگرام می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نمایه خود را عمومی کنید
  • یک تصویر نمایه رنگارنگ و با برند تجاری انتخاب کنید
  • نام کاربری قابل شناسایی و جستجو ایجاد کنید
  • نام تجاری و برند قابل جستجو ایجاد کنید
  • برای یک حساب کاربری Instagram ثبت نام کنید
  • لینک قابل پیگیری را در بیوگرافی اینستاگرام خود وارد کنید

شاید در ابتدا به نظر می رسد این مراحل کار بی فایده ای است ، اما مهم است که قبل از انجام هرگونه تغییر در SEO ، زمینه را ایجاد کنید. هنگامی که این اصول را پوشش دادید ، می توانید به مراحل بهینه سازی فنی بیشتری بروید.

 

کلمه کلیدی اصلی خود را در نام نمایشی و نام کاربری خود وارد کنید.

اینستاگرام موتور جستجوی مستقل خود را دارد  باید در داخل خود برنامه اینستاگرام کار کنید تا موقعیت بالاتری را در نتایج جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر  و بهبود سئو اینستاگرام بدست آورید.

برای شروع ، باید کلید واژه اصلی خود را مشخص کنید.

برای مثال فرض کنید پروفایل ایجاده شده در اینستاگرام در حوزه پوشاک فعال باشد و کاربری به دنبال انتخاب و یا مشاهده مدلهای جدید لباس برای خود است برای این کار از کلمه کلیدی مثل مد و لباس استفاده خواهیم کرد. هنگامی که یک کاربر اینستاگرام به دنبال اطلاعات مورد نظر خود در حوزه پوشاک باشد ، احتمالاً کلمه کلیدی “لباس” را جستجو می کند. وقتی این کلمه کلیدی را در نام نمایشی و نام کاربری خود دارید ، به احتمال زیاد در نتایج جستجو برای حساب های پیشنهادی نشان داده می شوید.

 شما باید از کلمه کلیدی اصلی خود در هر دو مکان نام نمایشی و نام کاربری استفاده کنید تا احتمال نمایش پروفایل در هنگام جست و جویی کلمه کلیدی مورد نظر توسط کاربران ، توسط الگوریتم این شبکه اجتماعی را افزایش دهید.

 

از کلمات کلیدی ثانویه خود در بیو اینستاگرام استفاده کنید.

کلمه کلیدی در بیو اینستاگرام

 

اکنون که از کلمه کلیدی اصلی خود به صورت صحیح استفاده کرده اید برای بهبود سئو اینستاگرام باید از کلمات کلیدی ثانویه خود بیشترین بهره را ببرید. کلمات کلیدی ثانویه عبارت ها و موضوعاتی هستند که به با کلمه کلیدی اصلی مرتبط هستند. برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی شما “نانوایی” باشد ، کلمات کلیدی ثانویه شما ممکن است مواردی مانند “کیک کوچک” ، “کیک عروسی” ، “کالاهای پخته شده” و یا سایر کلمات مرتبط باشد.

کلمات کلیدی ثانویه برای جلب افرادی که ممکن است بدنبال کلمه کلیدی اصلی شما نباشند اما به محصول شما علاقه مند هستند مناسب است. شخصی که به دنبال انتخاب مدل لباس مورد نظر خود و خرید آن است اگر پروفایلی مرتبط با این موضوع را در نتایج جستجو پیدا کند ، احتمالاً آن را  را دنبال می کند ، زیرا هنوز هم با نیاز و خواسته کاربر مطابقت دارد.

 

با هشتگ های اینستاگرام به عنوان کلمات کلیدی رفتار کنید.

هشتگ های اینستاگرام

 

وقتی پروفایل خود را بهینه کردید ، وقت آن است که پست های خود را بهینه کنید. این یک روند مداوم است که نیاز به توجه ویژه دارد. بیشتر کاربران قرار نیست مستقیماً به دنبال شما بگردند. آنها احتمالاً شما را از طریق یک هشتگ در یک پست خاص پیدا می کنند.

به همین دلیل هر یک از پست های اینستاگرامی شما باید استراتژی هشتگ خاص خود را داشته باشد. باید این هشتگ ها را مانند کلمات کلیدی ثانویه مورد توجه قرار داد.

استفاده از هشتگ های متنوع به کاربران شانس بیشتری برای یافتن پروفایل مورد نظر می دهد ، استفاده از پنج هشتگ مشابه در هر پست به اندازه متنوع ساختن هشتگ ها باعث جذب کاربران و بهبود سئو اینستاگرام نمی شود نکته اصلی ، تنوع  هشتگ ها و ارتباط بین آنهاست.

از کلمات کلیدی ثانویه در کپشن های تصویر خود استفاده کنید.

اینستاگرام یک موتور جستجوی مستقل است ، به این معنی که هر بخشی از اینستاگرام شما باید روی کلمات کلیدی متمرکز باشد. تهیه یک کپشن  جذاب برای جلب نظر فالوورهای جدید ، در عین رضایت فالوورهای موجود بسیار مهم است.

کپشن مناسب می تواند چیزی بیشتر از جلب توجه کاربر باشد و به شما کمک کند تا در نتایج جستجو ظاهر شوید. به همان روشی که بیو و هشتگ های خود را با کلمات کلیدی ثانویه بهینه می کنید ، باید برای کپشن اینستاگرام خود نیز همین کار را انجام دهید.

استفاده از کلمه کلیدی در کپشن پست برای ایجاد یک تصویر کامل از محتوای پست به الگوریتم اینستاگرام کمک می کند و به الگوریتم های اینستاگرام می گوید که باید در جستجوی این اصطلاحات رتبه بالایی به این پست بدهد و این یعنی بهبود سئو اینستاگرام. 

 

از متن alt اینستاگرام استفاده کنید.

متن alt اینستاگرام ویژگی نسبتاً جدیدی است که به کاربران اجازه می دهد برای عکس های خود کپشن بنویسند این ویژگی برای کمک به کاربران کم بینا طراحی شده است تا از تجربه استفاده از اینستاگرام خود لذت ببرند ، اما می تواند برای بهبود رتبه پروفایل در صفحه نتایج جستجوی کاربر برای یک کلمه کلیدی خاص نیز استفاده شود.

اگر از این مرحله صرف نظر کنید ، اینستاگرام به طور خودکار گزینه های متن متناوب را برای عکس های شما جمع می کند  بنابراین بهتر است خودتان این کار را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کپشن با آنچه در عکس است مطابقت دارد.

برای دسترسی به گزینه های متن alt خود ، قبل از اینکه عکس خود را به اشتراک بگذارید ، مستقیماً به صفحه نمایش بروید و روی “تنظیمات پیشرفته یا همان advanced settings” مطابق  کلیک کنید.

پس از انجام این کار ، به پایین صفحه بروید  و گزینه “Write Alt Text” را انتخاب کنید. از این بخش می توانید توصیف کامل تصویر را تایپ کنید!

هنگامی که متن alt خود را ساختید ، عکس خود را به صورت عادی به اشتراک بگذارید.

مزایای تغییر متن alt اینستاگرام شما شبیه  همان زمانی است که از متن alt برای عکس های وب سایت خود استفاده می کنید. استفاده از alt  تصاویر اینستاگرام می تواند به پست های شما کمک کند تا رتبه بهتری در نتایج الگوریتم جست و جوی این شبکه اجتماعی محبوب داشته باشند.

همه چیز را با تجزیه و تحلیل پیگیری کنید.

تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام

 

اگر اولین بار است که از تکنیک های سئو اینستاگرام برای افزایش بازدید از پروفایل خود استفاده می کنید ، باید نحوه تأثیرگذاری استراتژی جدید اینستاگرام در اهداف کلی شما در شبکه های اجتماعی را پیگیری کنید.

در حالی که اینستاگرام دارای ویژگی تجزیه و تحلیل درون پلتفرمی است ، اما فقط به شما امکان می دهد داده ها را در یک بازه تاریخی خاص استفاده کنید. با بسته شدن آن پنجره ، داده ها از بین رفته و جایگزین می شوند این ویژگی اگرچه ممکن است برای کاربر عادی خوب باشد ، اما برای اهداف بازاریابی مناسب نیست.

ابزارهای رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite ، Sprinklr یا Sprout Social به شما امکان می دهند این کار را با خدمات ردیابی تحلیلی داده ها ، گزارش های خودکار و موارد دیگر دور بزنید. آنها به کاربران اجازه می دهند عملکرد پست ها و کمپین ها را برای بهینه سازی محتوای اینستاگرام ، برای آینده تجزیه و تحلیل کنند.

همانند هر استراتژی بازاریابی محتوا ، داشتن محتوای مناسب و جذاب برای کاربران امری کلیدی است. پیگیری موفقیت استراتژی جدید اینستاگرام در زمینه جستجوگرها کمک می کند محتوای خود را اصلاح کنید و موفقیت کلی استراتژی خود را بهبود ببخشید.

 

 از روشهای متداول سئو کلاه سیاه خودداری کنید.

شاید تصور کنید که گوگل تنها وب سایتی است که به اندازه کافی پیچیده است تا کاربران را به دلیل استفاده از تاکتیک های SEO کلاه سیاه شناسایی و مجازات کند ، اما این درست نیست. اینستاگرام اخیراً شروع به سرکشی در حساب هایی کرده است که سیستم را فریب می دهند. اخیراً ، آنها یک  shadowban برای آن دسته از کاربران اعمال کرده اند که به طور مکرر قوانین را نقض می کند.

تکنیک های رایج سئو کلاه سیاه اینستاگرام شامل موارد زیر است که باید از انجام آنها اجتناب کرد:

  • مطالب را سرقت و کپی نکنید
  • از ربات استفاده نکنید
  • برای جلوگیری از keyword stuffing بیش از اندازه معقول از کلمه کلیدی استفاده نکنید
  • در یک بازه زمانی کوتاه تعداد زیاد و غیرمنطقی حساب را دنبال نکنید
  • فالوئر جعلی نخرید

سئو یک استراتژی طولانی مدت است و هنگامی که نتایج را بلافاصله نمی بینید می تواند ناامید کننده باشد. استفاده از یک راه حل سریع برای افزایش فالوور عالی به نظر می رسد ولی می تواند مثل سئو سایت در آینده آثار منفی داشته باشد و نتایج فاجعه بار به دنبال داشته باشد.

اگر به دنبال ساختن حساب اینستاگرام خود به روش صحیح هستید ، به هر قیمتی از این روش های خطرناک برای بهبود رتبه در نتایج جستجوی اینستاگرام خودداری کنید.

ممکن است در درجه اول نام سئو را که می شنوید به یاد سئو محتوا بیوفتید ، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از این تاکتیک های جذاب و کاربردی برای جذب مخاطب ، در رسانه های اجتماعی استفاده نکنید. از این نکات استفاده کنید و پروفایل اینستاگرام خود را به گونه ای تغییر دهید که کاربر  و خواسته های آن را در اولویت قرار دهد.