ابتدا دوست داریم به صورت خلاصه در رابطه با تبلیغ نویسی به شما بگوییم و در ادامه به شما نشان دهیم تبلیغ نویسی در شبکه های اجتماعی چه مزیت هایی دارد ؟

همان طور که می دانید امروزه شبکه های اجتماعی و رسانه ها پر از تبلیغ های مختلف هستند، کاربران خیلی سخت به این تبلیغ ها اعتماد می کنند و به تبلیغ ها توجه می کنند و با این حساب کار ما برای تبلیغ و فروش محصولات سخت می شود.

اما ما می توانیم افراد را متقاعد کنیم و محصولات خود را به آن ها بفروشیم، اگر کسی با تبلیغ نویسی آشنا باشد، اگرچه جلب توجه کاربران سخت است اما بازهم می تواند کاربران را از حالت ناخود آگاه شان خارج کند و پیام خود را به آن ها انتقال دهد.

تبلیغ نویسی علمی است که در زمینه دیجیتال مارکتینگ می تواند خیلی به ما شما کمک کند، تبلیغ نویسی می تواند در شبکه های اجتماعی همانند یوتیوب، در صفحات محصولات سایت و … انجام شود.

تبلیغ نویسی مهارتی است که با فرا گرفتن آن می توانید انواع متن، فیلم و عکس را ایجاد و تغییر دهید به طوری که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب بذارد و بتوانید به هدفتان برسید، در واقع انتظاری که از تبلیغ نویسی داریم این است که در کوتاه ترین زمان بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبان بگذاریم.

بدون استفاده از هیچ ابزاری و تنها با تبلیغ نویسی می توانید بازدهی کسب و کار خود را تا ده برابر بیشتر کنید.

جمله ی بالا احتمالا تاثیر بیشتری نسبت به باقی متن روی شما گزاشت ، این یعنی جادوی تبلیغ نویسی

 

چرا تبلیغ نویسی در شبکه های اجتماعی مهم است؟

شبکه های مجازی یکی از اصلی ترین ابزارها در بازاریابی دیجیتال هستند، طبق آمار 92 درصد از بازاریابان می گویند که فعالیت در شبکه های مجازی برای کسب و کارها امری مهم و حتی ضروری می باشد.
اما معمولا برای بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کارها مدیریت شبکه های اجتماعی یک کار مشکل و سخت می باشد، در این مقاله به بررسی موارد ضروری تبلیغ نویسی در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام می پردازیم.

شبکه های اجتماعی فراوانی وجود دارند که هر کدام ویژگی هایی خاص خود را دارند.

طبیعی است که یک محتوا برای انتشار در همه شبکه های مجازی نوشته نشده است بلکه باید با توجه به ویژگی های هر شبکه اجتماعی برای ان اقدام به تولید محتوا کنید.

 

روش های تبلیغ نویسی در شبکه های اجتماعی مختلف

فیسبوک

تبلیغ نویسی در فیسبوک

 

اولین اقدام برای نوشتن پست مناسب در هر شبکه اجتماعی نگاه کردن به امار مخاطبان ان شبکه اجتماعی است، در ین جا با توجه به امار کاربران فیسبوک، 79 درصد از کاربران این شبکه اجتماعی را افراد بزرگسال تشکیل می دهند، پس به نوعی فهمیدیم که مخاطب هدف ما بیشتر بزرگسالان هستند و باید محتوایی مناسب انها تولید شود.

برای انتشار پست و تبلیغ نویسی در شبکه اجتماعی فیسبوک و یا سایر شبکه های اجتماعی بهتر است علاوه بر امار مخاطبان به موارد زیر هم توجه کنید:

رعایت فرمت نوشتن درست دقت کنید که فرمت نوشتن پست هایتان درست باشد، کاربران از دیدن محتوایی که از یک شبکه اجتماعی کپی شده و در دیگر شبکه های اجتماعی ارسال شده دلسرد می شوند پس بهتر است نسبت به شبکه های اجتماعی مطرح اطلاعات پایه ای داشته باشید و بعد اقدام به نوشتن
پست کنید.

 

طول مناسب برای پست ها

بهتر است به طول محتواهایی که در شبکه های اجتماعی ارسال می شود دقت کنید، مثلا در توییتر افراد تمایل زیادی به خواندن تویین های بلند ندارند و اصلا توییتر اجازنمیدهد که کاربران یک توییت طولانی منتشر کنند.

در حالی که پست هایی که برای انتشار در وب سایت ها نوشته می شود اغلب بیشتر از 300 کاراکتر هستند و افراد به دلایلی پست هایی با طول کم در وب سایت ها منتشر نمی کنند.

 

استفاده درست از عناصر رسانه ای

استفاده از عناصر رسانه ای نظیر عکس، گیف، ویدئو و موارد دیگر در محتوایی که برای شبکه های اجتماعی می نویسید موضوعی مهم است، استفاده درست از این عناصر در محتوا باعث افزایش جذابیت محتوا و جذب بیشتر کاربران می شود.

 

ساعت های اوج

شناخت ساعت ها و یا روز هایی که بیشترین بازدید و فعالیت در شبکه های اجتماعی است هم یکی دیگر از موارد مهم برای تبلیغ نویسی و یا تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی است.

همان طور که گفتیم در این ساعت ها فعالیت در شبکه های اجتماعی به بیشترین حد خودش می رسد و انتشار محتوای مفید در این ساعات می تواند توسط کاربران زیادی دیده شود.

این ساعت ها و یا روزهای اوج را میتوانید از امارهای دقیق از اینترنت و یا امارگیری هایی که توسط خودتان انجام شده است بدست بیاورید.

 

توییتر

تبلیغ نویسی در توییتر

توییتر هم یکی دیگر از شبکه های اجتماعی محبوب در دنیاست، بسیاری از افراد مطرح جهان در توییتر حساب های کاربری فعال دارند.

در توییتر اغلب توییت هایی با طول کم منتشر می شوند و مطالب توییتر بیشتر حالت خلاصه دارند، در توییتر همه نوع توییتی پیدا می شود، توییت هایی با محتوای طنز، توییت های سیاسی، علمی، جریانات و اتفاقات روزمره، اخبار و…

 

البته توییتر یک سری اصطلاحات مخصوص به خودش را هم دارد که برای نوشتن پست های ایده ال بهتر است انها را یاد بگیرید. می توانید در توییت هایتان یک رویداد خاص را معرفی کنید، مثلا:

 

پنج شنبه 10 شهریور، سالن همایش های شهید بهشتی، ساعت 15 ، سمینار بازاریابی شبکه های اجتماعی توسط استاد محمدزاده و یا این که کاربران را به یکی دیگر از شبکه های اجتماعی هدایت کنید، مثلا زمان یک اجرای زنده که در اینستاگرام پخش می شود را اطلاع رسانی کنید.

 

اینستاگرام

 

 

اینستاگرام در واقع یک پلتفرم برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو است و باید بیشتر تمرکز شما بر روی عکس ها، ویدئو ها و عناصر بصری باشد.

کاربران در اینستاگرام از محتواهای طولانی زیاد خوششان نمی اید و در توضیحات هر پست اینستاگرام به صورت خودکار سه خط اول را نشان می دهد و کاربران برای خواندن ادامه مطلب باید بر روی دکمه “بیشتر” کلیک کنند.

اما شما می توانید محتوا های طولانی و بلد خود را در فیلم و یا تصاویر بگنجانید، استفاده از فیلم برای نمایش محتوا های طولانی یکی از روش هایی است که برای کاربران جذابت خاصی دارد زیرا در فیلم می توان از همه عناصر رسانه ای استفاده کرد.

همچنین می توانید محتواهای طولانی را در تصاویر به کار ببرید و به اصطلاح پست هایی با تصاویر اسلایدی منتشر کنید، البته این مورد نسبت به فیلم جذابیت کمتری دارد اما روش مناسبی است.

البته نوشتن توضیحات مناسب برای فیلم ها امری مهم است زیرا کاربران باید بدانند که موضوع ویدئو چیست و با چه نوع محتوایی در ویدئو طرف هستند.

در ارتباط با بازاریابی اینستاگرام پیک مانی مقالاتی را بزودی منتشر خواهد کرد ، با ما همراه باشید

 

سخن پایانی

همان طور که در ابتدا گفته شد، برای نوشتن یک پست، چه پست های تبلیغاتی و چه دیگر پست ها در شبکه های اجتماعی باید به مواردی مثل: رعایت فرمت نوشتاری، امار مخاطبان، ساعت های اوج، طول مناسب، استفاده درست از عناصر رسانه ای و دیگر موارد توجه کرد.

 

علاوه بر این اشنایی نسبی با اصطلاحات و کلمات رایج در هر شبکه اجتماعی به شما کمک می کند که پست های بهتری برای شبکه های اجتماعی بنویسید.

 

همچنین در نوشتن پست های تبلیغاتی و ریپورتاژ باید موارد دیگری را هم رعایت کنید تا نتیجه دلخواه خود را بدست بیاورید.