سایت یا اینستاگرام ، کدام یک برای کسب درآمد مناسب تر است؟

اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی است که در آن می توانید به خوبی رشد کنید، برای مثال شما می توانید بین 2 تا 4 هفته پیجتان را به حالتی برسانید که از آن درآمدزایی کنید.

تمام امکانات اینستاگرام همانند لایو، استوری، پست و امکانات جدیدی که هر روز به آن اضافه می شود کاملا رایگان است.

ما می توانیم با استفاده از این شبکه اجتماعی به سرعت اطلاع رسانی کنیم، برای مثال ما اگر بخواهیم از طریق ایمیل اطلاع رسانی کنیم حدود 2 تا 3 روز طول می کشد تا کاربران ایمیل خود را باز کنند اما به محض اینکه یک استوری در اینستاگرام قرار دهیم کاربران هدف ما بلافاصله آن را مشاهده می کنند.

 

تولید محتوا برای اینستاگرام به مراتب راحت تر از تولید محتوا برای سایت است، اگر ما بخواهیم یک محتوا خوب برای سایت تولید کنیم باید یک مقاله جامع آماده کنیم که اگر تخصص کافی را نداشته باشیم ممکن است هزینه بر باشد، اما در اینستاگرام هر کسی که دانش کمی از اینترنت و فضای مجازی داشته باشد می تواند با اینستاگرام کار کند و محتوا در آن قرار دهد، اگر اصول مارکتینگ را هم بداند به راحتی می تواند از اینستاگرام کسب در آمد کند.

اما در سایت می توانید محصولات را دسته بندی کنید، این موضوع باعث می شود تا کاربر خیلی راحت بتواند آن چیزی را که می خواهد پیدا کند یا مطالعه ایی در سایت انجام دهد و خرید خود را انجام دهد.

 

ما می توانیم درگاه بانکی برای سایت بگیریم، درگاه واسطی همانند زرین پال و … .

با استفاده از درگاه بانکی مستقیم یک بانک به راحتی به ازای هر فروش هزینه آن واریز می شود، درست است که سایت دیر تر به نتیجه می رسد اما ترافیک و مشتریانی که از طریق سایت جذب می شوند بسیار بیشتر از اینستاگرام هستند.

با استفاده از یک سایت می توانیم ایده های مختلفی را پیاده سازی کنیم، برای مثال می توانیم سایت خبری یا خدماتی با ایده های مختلفی را پیاده سازی کنیم اما در اینستاگرام فقط می توانیم فروشگاهی را ایجاد کنیم.

 

با استفاده از سایت دستمان بازتر است، ما می توانیم فروشی آسان داشته باشیم، حتی زمانی که شما بر روی سایت نیستید کاربر می آید و محصول خود را وارد سبد خرید می کند، هزینه آن را پرداخت می کند، هزینه برای شما ارسال می شود و همه چیز به صورت اتوماتیک ثبت می شود، در صورتی که خرید در اینستاگرام سخت تر است، برای خرید محصولی در اینستاگرام باید به شما دایرکت بدهند و شما شماره کارت خود را به آن ها بدهید تا هزینه را پرداخت کنند و بعد شما محصول را برای آن ها بفرستید.

اما شما می توانید با استفاده از استوری اینستاگرام کاربران را به سایت خود هدایت کنید.

حال بر میگردیم به سوال خودمان ، کدام را انتخاب کنیم ؟ سایت یا اینستاگرام ؟

 

سایت یا اینستاگرام

 امروزه دیجیتال مارکتینگ یا کسب و کارهای بر پایه اینترنت از رونق خوبی برخوردار هستند، کسانی که بتوانند شغل خود را در بستر اینترنت شکل دهند قطعا می توانند موفقیت بیشتری را در این حوزه کسب کنند ، پیشنهاد می شود مقاله ی 10 کسب و کار اینترنتی موفق را مشاهده کنید

ابزارها و شبکه های اجتماعی فراوانی در بستر اینترنت وجود دارند که می توان کسب و کار خود را در آن ها بنا کرد

اینستاگرام و سایت های اینترنتی جز بهترین ابزارها برای شروع این نوع کسب و کار هستند

 

اینستاگرام با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر و سایت های اینترنتی که روزانه میلیاردها نفر از طریق موتورهای جست و جو این سایت ها را جست و جو می کنند جز بهترین ابزارها برای کسب در آمد هستند

اکنون سوالی که پیش می آید و در ذهن بسیاری از افراد است این است که سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب در آمد مناسب تر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال مقاله زیر را دنبال می کنیم.

 

مزایای استفاده از اینستاگرام کدامند؟

مزایای اینستاگرام

 

استفاده از اینستاگرام به عنوان یکی از پر طرفدارترین شبکه های اجتماعی مزایای فراوانی دارد.

اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است که تعداد زیادی کاربر دارد به همین دلیل می توان آن را بستر خوبی برای شکل دادن کسب و کارهای اینترنتی دانست.

در زیر برخی از مزایای این شبکه اجتماعی را بیان می کنیم:

 

  • اینستاگرام رایگان و بدون هزینه است: استفاده از اینستاگرام هیچکونه هزینه ایی ندارد، این اپلیکیشن بستری کاملا رایگان و امن در اختیار کاربران خود قرار داده است تا کاربران بدون هزینه، کسب و کار خود را در این شبکه اجتماعی شکل دهند.
  • اینستاگرام رابط کاربری راحتی دارد: به طور کلی استفاده از اینستاگرام برای افرادی که می توانند با موبایل کار کنند راحت است، اینستاگرام با داشتن ظاهر و رابط کاربری مناسب، شرایط خوبی برای کاربران خود ایجاد کرده است تا خیلی راحت بتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.
  • با اینستاگرام به راحتی با کاربران و مشتریان خود تعامل داشته باشید: در محیط اینستاگرام راحت تر می توان با مشتریان خود تعامل برقرار کرد و با آن ها رابطه احساسی تری داشت.

 

برای بهتر نتیجه گرفتن در اینستاگرام برای کسب و کارتان نیاز است تا حرفه ایی باشید و از این اپلیکیشن به درستی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

برخی از معایب اینستاگرام

معایب اینستاگرام

 

هر اپلیکیشن و ابزاری در کنار خوبی هایی که دارد قاعدتا دچار نقص ها و معایبی نیز است، در کنار امکانات و فواید این اپلیکیشن بهتر است به برخی از معایب آن نیز اشاره کنیم:

 

  • اینستاگرام قابلیت پرداخت آنلاین ندارد: قاعدتا یکی از ملزومات کسب و کارهای اینترنتی، داشتن درگاه های بانکی آنلاین است که کار خرید محصول و پرداخت وجه را به آسانی انجام می دهند اما اینستاگرام این قابلیت را ندارد، برای خرید از اینستاگرام باید پرداخت را به صورت کارت به کارت انجام داد
  • در اینستاگرام اعتماد کم تر می شود: در اینستاگرام ابتدا پرداخت را انجام می دهیم و سپس محصول برای ما ارسال می شود اما ممکن است افرادی که این پیج ها را مدیریت می کنند قصد کلاه برداری داشته باشند، به طور کلی اعتماد به بسیاری از پیج های خرید و فروش در اینستاگرام، کم است.
  • اینستاگرام قابلیت دسته بندی را ندارد: به عنوان مثال شما پیج کسب و کار در مورد فروش انواع لباس را دارید، برای این کار بهتر است محصولاتتان در دسته های جداگانه ایی با عنوان هایی مثل انواع لباس مردانه و انواع لباس زنانه تقسیم شوند، اما متاسفانه اینستاگرام این قابلیت را ندارد و محصولات معمولا به شکلی نامنظم در کنار یکدیگر در پیج قرار می گیرند.
  • قابلیت جست و جو محصول در اینستاگرام محدود است: اگر کاربران به پیجی مراجعه کنند تا محصولی را خریداری نمایند می بایست محصولات آن پیج را تک به تک مرور کنند تا محصول مورد نظر خود را پیدا کنند و سفارش دهند، این کار متاسفانه هم زمان براست هم مشتریان را خسته می کند، در بسیاری از مواقع کاربر در هنگام جست و جو به علت های مختلف محصول را نمی یابد.
  • محدود شدن دسترسی به اپلیکیشن: متاسفانه ممکن است در بسیاری از مواقع به علت فیلترینگ دسترسی به اینستاگرام محدود شود که این موضوع نیز بر روی کسب و کار تاثیر مستقیم و منفی دارد.

 

مزایای استفاده از سایت های اینترنتی

 

امروزه سایت های اینترنتی گسترده ترین فضای کسب و کارهای اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ را به خود اختصاص داده اند، داشتن یک سایت اینترنتی موفق می تواند تاثیر بسیار خوبی در پیشبرد کسب و کارتان داشته باشد، در زیر برخی از مزایای داشتن سایت برای کسب و کار را بیان می کنیم:

 

  • سایت های اینترنتی درگاه پرداخت آنلاین دارند: سایت های اینترنتی با داشتن درگاه های آنلاین پرداخت، کار را برای خرید و فروش آسان کرده اند تا مشتری بتواند بدون کوچکترین دردسری در محیطی امن پرداخت خود را انجام دهد.
  • اعتماد به سایت های فروش بالا است: معمولا وب سایت های کسب و کار زیر نهظر قرار دارند و تقریبا اکثر آن ها دارای مجوز فعالیت هستند از این رو می توان با اعتماد بیشتری خرید های خود را انجام داد.
  • سایت ها قابلیت دسته بندی دارند: سایت های اینترنتی معمولا محصولات مختلف خود را در دسته بندی های جداگانه در معرض دید کاربر قرار می دهند تا مشتری بتواند راحت تر محصول مورد نظر خود را پیدا کند.
  • قابلیت جست و جو در سایت ها بالا است: زمانی که یک مشتری به سایتی مراجعه کند می تواند در قسمت جست و جوی وب سایت محصول مورد نظر خود را جست و جو کند و دقیقا آن را پیدا کند.
  • امکان محدود شدن و فیلترینگ سایت کم است: زمانی که محصول خود را برای فروش در سایت قرار دادید می توانید با خیال راحت منتظر خرید مشتریان باشید و از بابت فیلتر شدن سایت نگرانی نداشته باشید.
  • نقش سلیقه در طراحی ظاهر سایت: با توجه به سلیقه خود می توان ظاهر سایت را تغییر داد تا کاربر پسند تر باشد، به طور کلی دست طراح سایت در این امر باز است.

 

معایب استفاده از سایت های اینترنتی

 

 

سایت ها در کنار مزایای فراوانی که دارند معایبی نیز دارند، معمولا راه اندازی یک وب سایت هزینه بردار است و زمان بیشتری لازم دارد تا کاربر و مشتری را جذب کند.

طراحی یک سایت کسب و کار نیز زمان می برد، البته امروزه سایت ساز ها و فروشگاه ساز هایی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان با سرعت بیشتری اقدام به طراحی سایت کسب و کار خود کرد.

برای جذب کاربر لازم است محتواها و محصولات مناسب در سایت قرار داده شود و با سئو مناسب، بستری را برای جذب مشتری فراهم آورد.

 

سایت بهتر است یا اینستاگرام

با توجه به مقایسه های انجام شده حال می توان پاسخ درستی به این پرسش ارائه داد که سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

در پاسخ به پرسش سایت بهتر است یا اینستاگرام می توان گفت که این دو مورد مکمل و تکمیل کننده یک دیگرند.

 اگر یک سایت برای کسب در آمد خود دارید بهتر است پیج اینستاگرامی در راستای تبلیغ سایت خود داشته باشید تا بتوانید کاربران بیشتری را به سمت وب سایت خود هدایت کنید.

 

اگر نگاهی به کسب و کارهای موفق بیاندازیم معمولا اکثر آن ها در کنار سایت های کسب و کارشان در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام نیز به خوبی فعالیت می کنند.

اگر محدود هستید و می خواهید یکی از این دو گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید در مورد آن ها توضیحاتی دادیم که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید، اما برای کسب و کارهای حرفه ایی لازم است که هر دوی آن ها را در کنارهم داشته باشید و به عنوان یک دیجیتال مارکتر بر روی هر دوی آن ها کار کنید، اگر می خواهید به صورت حرفه ایی کار کنید باید  هر دوی آن ها را به صورت حرفه ایی در کنار هم داشته باشید و آن ها را به صورت تخصصی و کامل یاد بگیرید.