لینک بیلدینگ چیست و چرا مهم است ؟

در پاسخ سوال لینک بیلدینگ چیست می توانیم به صورت ساده بیان کنیم لینک بیلدینگ روشی برای ارتباط 

موضوع کاملا ساده است ، شما یک وب سایت ایجاد می کنید که مردم بتوانند با ان ارتباط برقرار کنند و به محتوایی که می خواهند برسند .

این یک رویکرد جامع و کلی است که در ان از ساخت لینک استفاده می شود و ارتباطی میان شما و دیگر سایت ها برقرار می شود.

چشم‌انداز SEO و ایجاد لینک همیشه در حال تغییر است  اما امروزه ایجاد لینک هایی با کیفیت بالا بسیار پر اهمیت شده است.

اجرای لینک های با کیفیت بالا نیاز به درک و اگاهی کافی دارد ، این  مطلب به منظور کمک برای به ایجاد سریع و در جهت درست تدوین  شده‌است .

کارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که باید قدم به قدم با ان ها پیش بروید ، در اینجا سعی کرده ایم که مطالب را در بخش‌های ساده و آسانی توضیح دهیم.  

 

ایجاد لینک فرآیندی برای  کسب هایپر لینک‌ها از دیگر وب سایت‌ها برای خودتان است .

یک هایپر لینک ( که معمولا لینک نامیده می‌شود ) راهی برای کاربرانی است که بین صفحات اینترنت جستجو می‌کنند .

موتورهای جستجو از لینک‌ها برای ورود به وب سایت استفاده می‌کنند. آن‌ها لینک‌های بین صفحات وب را پیدا کرده و به انها وارد می شوند. و به تمام وب سایت‌های معرفی شده  وارد می شوند.

تکنیک‌های بسیاری برای برقراری ارتباط وجود دارند.

سئو کارها با هم موافق هستند که یکی از سخت‌ترین بخش‌های شغل آن‌ها ایجاد ارتباط است .

بسیاری از آنها اغلب زمان زیادی را صرف انجام این کار می‌کنند ، به همین دلیل  اگر بتوانید هنر ساخت لینک های با کیفیت بالا را مدیریت کنید ، می‌توانید خودتان را جلوتر از رقیبان تان قرار دهید .

 

لینک بیلدینگ چیست و چرا برای سئو مهم است ؟

قبل از ایجاد لینک وبرقراری ارتباط , شما به چیزی نیاز دارید؟  یک وب سایت حرفه ای

این کار به ارزش یک وب سایت اشاره میکند ،  دقت کنید که بر روی چیزی سرمایه گذاری کنید که ارزش آن را داشته باشد .

ایجاد ارتباط با وب سایت هایی با ارزش پایین بسیار مشکل است ، اما وقتی با محتوایی واقعا ً ارزشمند شروع می‌کنید .

کاربران را به سمت خود جذب کرده و ایجاد لینک کار شما را بهبود می بخشد.

 

آناتومی یک هایپر لینک

آناتومی لینک

 

پس از پاسخ به سوال لینک بیلدینگ چیست ، نیاز داریم اهمیت ساختمان لینک را درک کنیم

برای دانستن این مورد , مهم است که ابتدا بدانیم چگونه موتورهای جستجو لینک را می‌بینند , و چگونه آن‌ها می‌توانند آن را تفسیر کنند.

محل ارجاعی پیوند در متن داخل علامت نقل‌قول نشانی اینترنتی را نشان می‌دهد که به آن لینک اشاره می‌کند .

این ارجاع لزوما یک صفحه وب دیگری نیست بلکه می‌تواند آدرس یک تصویر یا یک فایل برای دانلود باشد .

گاهی شما چیزی غیر از یک url می‌بینید که با یک علامت # شروع می‌شود ، اینها لینک‌های محلی هستند که شما را به یک بخش متفاوت از صفحه‌ای می‌برند که در آن هستید .

 

چندین شکل مختلف برای ساخت لینک وجود دارد . به عنوان مثال :

 برچسب گذاری : این برچسب به موتورهای جستجو می‌گوید این لینک را باز کند و با صفحه دیگران ارتباط برقرار کند.

لینک در متن : این  لینک در قسمتی از متن است که کاربران در صفحه می‌بینند و  برای باز کردن ان باید روی آن کلیک کنند. لینک  معمولا ً به گونه‌ای قالب‌بندی می‌شود که متمایز از متن اصلی باشد. برای این کار اغلب برای اطلاع به کاربران آن را به شکل رنگی یا پررنگ  نشان میدهند.

اما در نظر داشته باشید که روش این کار بسیار موثر است .

بر این اساس که  وقتی که شما لینکی را در صفحه تان قرار می دهید در واقع یک پیوندی ایجاد کرده اید و  به دیگران این مورد را می گویید که وب سایت معرفی شده منبع مناسب و درستی است  این کار درست مثل زمانی است که جایی را به دوستی معرفی می کنید و انها از شما توقع دارند که محل مناسبی را پیشنهاد دهید.

 

ساخت لینک یک جنبه اساسی از seo دارد ، متاسفانه ممکن است برایتان پیش امده باشد که محتوایی عالی تولید می کنید اما موتور های جستجو نتوانند حتی یک لینک آن را دنبال کنند.

گوگل برای پیدا کردن محتوای مورد نظر خود ,  نیاز به ارتباط با دیگر وب سایت‌ها دارد .

هر چه ارتباط ها بیشتر باشد , بهتر است.  اما کیفیت را فدای کمیت نکنید.

همه لینک ها ارزش ندارند و حتی برعکس گاهی مواقع  می‌توانند بر روی سایت شما تاثیر منفی بگذارند .

متنی که لینکی در خود دارد دو هدف را اجرا می کند ، اول اینکه توضیح می دهد که صفحه به چه چیزی مرتبط است و دوم با تمایزی که در متن دارد , کاربران را تشویق به کلیک می کند .

اگر لینک خوبی به متن داده باشید می توانید از ان برای بهبود ارتباطات داخلی خود استفاده کنید.

 

ابزارهای جستجو برای موتورهای جستجو

این کار به منظور پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و  هم چنین فیلتر کردن وب سایت هایی که شایسته رتبه نیستند انجام می شود.

به تازگی , گوگل به طور فعال رتبه‌بندی وب سایت‌هایی را که تلاش کرده‌اند بیش از حد از این تکنیک‌ها استفاده کنند را جریمه کرده‌است .

دانش اینکه کدام یک از تکنیک‌های ساخت لینک درست است و از فیلتر شدن توسط گوگل جلوگیری می کند مساله  قابل توجهی است.

 

روش های اساسی که موتورهای جستجو از آنها برای لینک‌ها استفاده می‌کنند.

-برای پیدا کردن صفحات جدید

-برای کمک به تعیین اینکه یک صفحه چگونه رتبه‌بندی شود

وقتی موتورهای جستجو صفحات وب را جستجو می کنند , می‌توانند محتوای آن صفحات را استخراج کرده و به شاخص‌های آن‌ها اضافه کنند .

به این ترتیب , آن‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا این صفحه از کیفیت کافی برای کلمات کلیدی مرتبط برخوردار است  یا خیر ، سپس برای رتبه بندی آن تصمیم  می گیرند.

در چنین زمانی , محتوای صفحه برای  موتورهای جستجو اهمیتی ندارد بلکه به تعداد لینک‌هایی که از وب سایت‌های  با کیفیت  اشاره شده است توجه می کنند .

به طور کلی  داشتن لینک های خارجی می تواند برگ برنده ای برای رتبه بندی شما در نتایج جستجو باشد.

لینک‌ها به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی هستند که به گوگل اجازه می‌دهد تا بر بازار موتور جستجو تسلط داشته باشد .

این متریک به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه‌بندی کلی مورد استفاده قرار می گیرد و سیگنالی قوی برای تعیین کیفیت یک صفحه است.

عموما ًپذیرفته شده‌است که اگر همه عوامل دیگر با هم برابر باشند , حجم و کیفیت لینک‌های اشاره شده به یک صفحه , تفاوت بین رتبه‌بندی‌ها را ایجاد می‌کند ، با این حال با توجه به فعالیت های اخیر گوگل گمانه زنی هایی مبنی بر این که تاثیر لینک ها در حال کاهش بوده و با سیگنال های اجتماعی دیگری جایگزین شده است وجود دارد.

اما در حال حاضر ، شکی وجود ندارد که اگر شما لینک‌های با کیفیت بالا در وب سایت خود داشته باشید به شما کمک می‌کند بهتر شوید و ترافیک بیشتری پیدا کنید .

تمرکز بر روی کیفیت درحال افزایش است چون گوگل در فیلترینگ با کیفیت پایین پیچیده‌تر می‌شود و همین امر به طور مستقیم بر وب سایت تاثیر می‌گذارد.

 

ارتباط میان کسب و کار شما و لینک بیلدینگ

افزایش ترافیک سایت

همانطور که در ابتدای مقاله ی لینک بیلدینگ چیست بیان کردیم , لینک‌ها سیگنال های بسیار مهمی هستند که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه‌ بندی از ان استفاده می‌کنند .

بنابراین , با افزایش تعداد لینک‌های با کیفیت بالا به وب سایت تان می‌تواند به طور قابل‌توجهی شانس رتبه‌بندی شما را افزایش دهد .

با این حال , مزایای دیگری نیز در ارتباط با لینک بیلدینگ وجود دارد که در خور توجه است . به عنوان نمونه :

 

ایجاد روابط

به طور خلاصه ایجاد ارتباط یعنی دسترسی شما به دیگر وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها  .

این دسترسی اغلب موجب ترویج چیزی می شود که شما درست کرده اید.

این دسترسی می‌تواند به شما در ایجاد روابط بلند مدت و با تاثیر گذاری زیاد درکسب و کار تان کمک کند .

به خاطر داشته باشید که این روابط به معنی قابل اعتماد بودن کسب و کار شماست.

 

افزایش ترافیک

گفتیم که  لینک ها در رتبه بندی سایت شما تاثیر گذار اند اما یک مزیت دیگر لینک ها تاثیر شان بر روی ترافیک سایت شماست .

یک لینک خوب از یک وب سایت پربازدید می‌تواند منجر به افزایش ترافیک شود .

حالا اگر لینک ارجاع داده شده به وب سایت مربوط باشد , احتمال آن که ترافیک حتی به افزایش فروش نیز منجر شود  , وجود دارد .

دوباره در این وضعیت , ارزش یک لینک فقط در مورد seo نیست .

 

برند

اگر میخواهید که صاحب یک برند باشید ، دانستن این مورد که لینک بیلدینگ چیست و استفاده از آن می‌تواند به ایجاد برند شما کمک کند و شما را به عنوان یک مرجع در صفحه خود قرار دهد .

تکنیک های زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کرده و برای نشان دادن مهارت تان استفاده کنید.

در ابتدا لازم به یاد اوری است که این روش می تواند راهی طولانی برای ایجاد برند شما باشد.

برای مثال ، اگر یک  محتوای مبتنی بر داده‌های صنعتی ایجاد کنید و آن را منتشر کنید , شانس خوبی برای آن در صنعت خود خواهید داشت .

وقتی که این کار را انجام می‌دهید و سعی دارید با محتوای آن ارتباط برقرار کنید , تخصص خود را نشان می‌دهید و به نوعی افراد در کسب و کارتان می خواهید که به شما توجه کنند.

 

تکنیک‌های سایه‌دار و خطرناک

از آنجا که ساخت لینک کار آسانی نیست , روش‌های ساخت لینک مختلفی در گذشته ایجاد  شده‌اند . برای مثال ,  مردم سعی می‌کردند با خرید لینک‌ها از لینک فورم ها سیستم  ها را به بازی دهند و به نوعی دورشان بزنند . به همین دلیل است که لینک بیلدینگ شهرت چندان خوبی ندارد.

در نتیجه این کار گوگل مجازات‌های جدی را وارد سیستم کرد . اگر متوجه شود که سایت شما به یک وب سایت سوال برانگیز متصل شده باشد , بلافاصله سایت شما را از نتایج گوگل خارج می کند . پس بهتر است فکر حقه های لینک سازی را از ذهنتان دور کنید و به بیشتر به فکر تکنیک های درست باشید.

حالا که شما محتوایی را که کاربران به دنبال ان می گردند ایجاد کرده اید و تا حدودی به سوالات مشترک شان جواب می دهید .

از طرف دیگر موتور های جستجو هم محتوای شما را درک می کنند .

بهتر است به دنبال ویژگی های دیگر هم باشید ، اگر رقیبان شما هم همین مزایای را داشته باشند برای رقابت با آنان باید قدرت کافی را داشته باشید.

این کار می‌تواند با کسب لینک‌های وب سایت‌های معتبر , ایجاد برند و تقویت مخاطبان تان که به تقویت محتوای شما کمک می‌کند , انجام شود .

 

لینک‌های فالو و نوفالو

لینک فالو و نو فالو

 

لینک‌های فالو (Dofollow)  و نوفالو (Nofollow) فاکتور بسیار مهمی در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشند.

همه سایت‌ها و صفحات وب یه یک روش یا توسط لینک‌های دیگر با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

ساختن بک لینک، جزئی از سئو خارجی است و راهکار موفقیت هر وبسایت است.

هنگامی که پست یا صفحه جدیدی را اضافه می‌کنید، ربات‌ها یا خزنده‌های گوگل آن صفحه یا پست را کراول می‌کنند.

فرض کنید که در حال نوشتن یک مطلب هستید و در آن پست شما لینک‌های داخلی و یا لینک‌های خارجی وبسایت‌های دیگر را به وبسایت خود اضافه می‌کنید.

در اینصورت هنگامی که گوگل آن پست را کراول می‌کند، این لینک‌های داخلی و خارجی را نیز دنبال خواهد کرد.

هنگامی که لینکی فالو (Dofollow) است بدان معناست که شما هم  محتوای لینک را باارزش می‌دانید؛ به طور پیش‌فرض همه لینک‌ها فالو هستند و گوگل نیز این لینک‌های داخلی و خارجی را ردیابی می‌کند.

هنگامی که لینک‌های داخلی یا لینک‌های خارجی را در پست خود اضافه می‌کنید و یک تگ نوفالو در این لینک‌ها قرار می‌دهید در نتیجه گوگل آن لینک را دنبال نمی‌کند؛ این بدان معناست که این لینک‌ها کراول نمی‌شوند و بنابراین به این لینک‌ها نوفالو (Nofollow)  گفته می‌شود.

در این مورد شما این لینک‌ها را تأیید نمی‌کنید و تنها این لینک‌ها توسط بازدیدکنندگان و نه گوگل دنبال خواهند شد.

بنابراین اکنون می‌دانیم که اگر به گوگل اجازه دهیم لینک‌های خارجی (لینک‌هایی که از وبسایت دیگر به وبسایت ما لینک داده می‌شود) در محتوای ما (پست) کراول شوند این لینک‌ها، لینک‌های فالو نامیده می‌شوند و اگر تگ نوفالو را در لینک‌های خارجی در وبسایت خود اضافه کنیم در نتیجه لینک‌ها، لینک‌های نوفالو نامیده می‌شوند.

 

به لینک‌هایی که موتور جستجو هنگام برخورد با آنها، لینک مورد نظر را دنبال می‌کند لینک‌های فالو نامیده می‌شود.

این لینک‌ها کمک به افزایش پیج رنک صفحه می‌کنند و هر چه لینک‌های فالو طبیعی‌تری در یک وبسایت/صفحه باشد، احتمالا باعث رتبه‌بندی بالاتر خواهد شد.

همانطور که ذکر شد، هر لینکی به طور پیش فرض یک لینک فالو است، بنابراین در صورتیکه لینک حاوی تگ نوفالو نباشد، در نتیجه به طور اتوماتیک لینک فالو می‌باشد. لینک‌های فالو قدرتمندترین نوع لینک‌ها در سئو در نظر گرفته می‌شوند

یک لینک نوفالو ارزش HTML را دارد و به ربات‌های موتورهای جستجو دستور می‌دهد این لینک را دنبال نکنند.

بنابراین با استفاده از این دستور، لینکی که از وبسایت دیگری به وبسایت ما داده می‌شود مورد تأیید ما نیست و به موتورهای جستجو اعلام می‌کنید که این لینک نباید در پیج رنک محاسبه شود، اما همچنان ایندکس این صفحات در موتورهای جستجو انجام می‌شود.

این لینک اساسا برای کاهش اثر بخشی انواع خاصی از اسپم‌‌‌ها در موتور جستجو معرفی شد، بنابراین بهبود دهنده کیفیت نتایج موتور جستجوست.

در نهایت شما اسپم کمتری را دریافت خواهید کرد و وبسایت شما بهبود خواهد یافت.

همچنین موتورهای جستجو سایتی را که از لینک‌های فالو بیش از حد استفاده می‌کند و به نظر برسد اسپم‌گونه باشند، به شدت مجازات می‌کند.

افراد می‌توانند بر روی لینک نوفالو کلیک کنند و منتقل به سایت دیگر شوند اما در چشم موتورهای جستجو این لینک‌ها اشاره به هیچ چیز نمی‌کنند و نیز کراول نمی‌شوند

 

با تشکر از شما که مقاله ی لینک بیلدینگ چیست را تا انتها مطالعه کردید ، اگر به مباحث سئو علاقه دارید ، در پیک مانی مقالات سئو را بخوانید